Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Dorastają pod wpływem Facebooka, smartfonów i talent shows, a ich placem zabaw jest Internet. Wiedzę czerpią z Internetu i są nastawieni na szybkie wyszukiwanie informacji. Pokolenie Z, o którym mowa, to osoby urodzone po 1995 roku, dla których technologia to główne narzędzie do poszerzania wiedzy. Czy z tego powodu należy zmienić podejście do edukacji? Radzą eksperci ze Squla.pl – interaktywnej platformy edukacyjnej. 

85% uczniów wyszukuje informacje w Internecie, a 52% z nich wykorzystuje w tym celu Youtube lub portale social media. 33% korzysta z lekcji online, a co piąty z lektur szkolnych w formie e-booków. Większość rodziców i nauczycieli wyraża obawę, że odejście od tradycyjnych metod nauki to poważne zagrożenie dla wykształcenia i sukcesów ich dzieci. Takie myślenie może okazać się mylące – badacze przewidują, że 1 na 2 osoby z pokolenia Z, będzie miało wykształcenie uniwersyteckie. 

Przyszłość w rękach „Zetowców” 

Do tej pory to wcześniejsze pokolenie – generację Y (tzw. Millenialsów) – wskazywano jako popularyzatorów innowacyjnych narzędzi, takich jak tablety czy smartfony, w codziennym życiu i pracy. Jednak największy wpływ na współczesny świat może mieć generacja Z. Dzieci z pokolenia Z dorastały już w świecie nowoczesnych technologii, dlatego mają większą zdolność funkcjonowania w wirtualnym świecie, na komputerach, tabletach czy smartfonach. – mówi Andre Haardt, założyciel i Dyrektor Generalny Squli, platformy edukacyjnej dla dzieci szkół podstawowych. – To właśnie z nich czerpią informacje potrzebne do kształcenia się. – dodaje Andre Haardt. Nowe technologie to dla pokolenia Z cenne narzędzie do zdobywania wiedzy o świecie oraz nauki, a nie – jak się powszechnie sądzi – bezużyteczna rozrywka. Nazywane jest też często generacją multitasking, która potrafi w tym samym czasie korzystać nawet z trzech różnych urządzeń.

Edukacja przez zabawę

72% uczniów w wieku od 8 do 18 lat, korzysta z komputera lub laptopa parę razy w ciągu dnia. Jak więc sprawić, aby czas spędzany przed ekranem był wartościowy? Rozwiązanie znaleźli twórcy platformy Squla.pl, która łączy w sobie zabawę oraz edukację.

- Squla to platforma edukacyjna, która za pomocą inteligentnych narzędzi online idealnie angażuje uczniów w proces zdobywania i powtarzania wiedzy łącząc go z zabawą, będąc przy tym zgodną z podstawą programową MEN. Dzięki temu, że dostosowuje się do poziomu ucznia oraz za każdym razem daje wyjaśnienie po udzielonej odpowiedzi, jest niezwykle pomocna przy pracy nad materiałem szkolnym w domu. Blisko 70% dzieci w wieku 6-11 lat przyznaje, że gry komputerowe to ich główne źródło rozrywki – komentuje Andre Haardt.

Dlatego też we współpracy z zawodowymi pedagogami i specjalistami od gier edukacyjnych stworzyliśmy Squlę, która realizuje szkolne podstawy programowe poprzez interaktywne gry i quizy. Squla wykorzystuje naturalny pęd dzieci do zdobywania wiedzy i czyni to w sposób, którego dziś oczekuje każde dziecko – dodaje Andre Haardt. 

Digitalizacja i postępujące technologie zmniejszają popularność tradycyjnych metod nauki. Dlatego też twórcy nowych technologii wykorzystują je w swoich rozwiązaniach, tworząc przydatne i skuteczne w edukacji narzędzia. Według ekspertów z ośrodka dialogu i analiz THINKTANK rozwój nowych technologii i informatyzacja szkół spowodują przejście do modelu edukacji hybrydowej, czyli połączenia tradycyjnych lekcji, z tymi w przestrzeni wirtualnej. Jednego możemy być pewni – Generacja Z jeszcze może nas pozytywnie zaskoczyć

 

Wybrane ogłoszenia

Kolorowe maseczki w dwóch rozmiarach.
ŚCIERECZKI NAWILŻONE DO PLASTIKU [100SZT]
Piękne różowe klipy z wyciętym serduszkiem.
Teczka Zippi Bag z metalowym zamkiem.
Maseczki z indywidualnymi nadrukami typu logo, zdj ...
Nowa oferta marki JOVI.
5 kolorów zabawy.
Pióra wieczne i kulkowe na naboje.
Alpino Experience Dual Artist 12 kolorów
Recenzja stworzona przez Olę z : https://www.faceb ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Zmiany w Polskiej Izbie Artykułów Promocyjnych

    22 maja 2014 w Warszawie odbyło się Sprawozdawczo-Wyborcze Walne Zebranie Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych, podczas którego wyłoniono nowy Zarząd Izby oraz przedstawiono plan działań na 2014/2015 rok. Nowym Prezesem PIAP został dotychczasowy Wiceprezes Tomasz Chwiłowicz z firmy Jaguar. 

    Więcej…  
  • W ciągu godziny produkujemy blisko 100 000 szt. popularnych „koszulek”

    Niby zwykła koszulka, profesjonalnie nazywana "kieszenią na dokumenty", a jednak czy zastanawiałeś się Drogi Czytelniku nad tym, że mogłoby jej nie być? Produkt, który na co dzień funkcjonuje w naszych biurach, ułatwiając przechowanie, przenoszenie i zabezpieczanie dokumentów. Produkt, który powstaje tu, w Polsce, pod Łodzią. Po raz pierwszy na łamach naszego magazynu rozmawiamy z Prezesem Zarządu firmy Inter-Folia, Dariuszem Wadowskim o działalności rodzimego producenta.

    Więcej…