Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Totalna nowość w marce ESCUELA!

Polecamy

Alpino Experience Dual Artist 12 kolorów

Subskrypcja

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Bariery komunikacyjne i kulturowe mają ogromny wpływ na prowadzenie działalności przez firmy, które poszukują nowych rynków w innych regionach świata, co potwierdza raport przygotowany przez The Economist – Competing across borders (Konkurencyjność na rynkach zagranicznych).

Chęć zdobycia nowych klientów sprawia, że firmy funkcjonujące w krajach z rozwiniętą gospodarką coraz częściej obracają się w stronę rozwijających się rynków zagranicznych. Wynika to z faktu, że bazując jedynie na rodzimych rynkach, przedsiębiorstwom grozi stagnacja albo nawet spadek dochodów. Raport Competing across borders, to międzynarodowe badanie, które przedstawia przed jakimi wyzwaniami te firmy stają. Badanie ukazuje znaczenie barier komunikacyjnych i kulturowych oraz ich wpływ na sukces bądź porażkę przedsiębiorstw.


 

Diagram przedstawiający, które czynniki według respondentów

najczęściej decydują o ewentualnym sukcesie prowadzenia światowego biznesu

 

Raport przygotowany został na zlecenie firmy organizującej wyjazdy językowe – EF Education First, w oparciu o odpowiedzi 572 szefów firm z różnych zakątków świata, z których wszyscy obecni są na rynku światowym lub planują się na nim wkrótce pojawić.

W dzisiejszych czasach łatwiej prowadzić działalność poza granicami kraju. Z badania można wywnioskować, że w światowym biznesie nie ma znaczenia, czy pochodzimy z Polski, z krajów Ameryki Łacińskiej, czy z jeszcze innego regionu, ponieważ rozwój technologii i telekomunikacji sprawia, że „świat staje się coraz mniejszy”.

Poniższe zestawienie przedstawia, które czynniki według respondentów najczęściej decydują o ewentualnym sukcesie prowadzenia światowego biznesu:

46% - Jakość współpracy z lokalnymi partnerami;

46% - Swoboda w komunikacji z zagranicznymi klientami/partnerami;

32% - Techniczne umiejętności lokalnych pracowników;

29% - Kulturowe podobieństwo;

16% - Umiejętności interpersonalne lokalnych pracowników;

6%   - Inne.

Natomiast respondenci zapytani o wpływ aspektów komunikacyjnych i kulturowych na sukces lub porażkę firmy na rynku światowym, mieli odmienne zdania. Jednak zdecydowana większość z nich (64%) przyznała, że bariery kulturowe i językowe przeszkadzają w prowadzeniu takiego biznesu. Według liderów firm jakość współpracy i komunikacji z lokalnymi partnerami są głównymi przyczynami niepowodzeń.

 


 

Diagram przedstawiający, jaki wpływ na sukces lub porażkę firmy na rynku światowym

mają aspekty komunikacyjne i kulturowe – według respondentów.

 

W przeprowadzonym badaniu 47% kadry kierowniczej uznało, że trudności w relacjach z partnerami zagranicznymi wynikają z faktu, że firmy nie zapewniają pracownikom wystarczająco dużo szkoleń związanych z nauką języka obcego. Kluczowym czynnikiem powodzenia ekspansji firm jest biegła znajomość języka lokalnego lub angielskiego, który jest światowym językiem biznesu – aż 68 % badanych wskazało ten język, jako niezbędny do komunikacji z zagranicznymi klientami i pracownikami. 

Tradycyjne metody nauczania w klasach nie zawsze przynoszą odpowiednie efekty. Dowodem na to jest raport „Competing across borders”, który pokazuje, że przedsiębiorstwa dokonujące ekspansji zagranicznej często borykają się z problemami związanymi ze złym przygotowaniem pracowników do kontaktu z zagranicznymi klientami i partnerami. Jednak takie firmy szkoleniowe jak EF Education First nie dość, że stwarzają nowe możliwości poznania kultury krajów z całego świata, to gwarantują sukces językowy – powiedział Piotr Majdan, Country Manager EF Education First w Polsce, międzynarodowej szkoły językowej specjalizującej się w organizacji zagranicznych kursów językowych.

 

Wybrane ogłoszenia

Idealna do domowego biura.
Nowe tonery do drukarek Canon.
Nowa oferta marki JOVI.
Idealne do tworzenia zestawów prezentowych.
Polska marka artykułów czyszczących.
Piękne różowe klipy z wyciętym serduszkiem.
Teczka wolnostojąca z 13 przegródkami.
Teczka Zippi Bag z metalowym zamkiem.
Totalna nowość w marce ESCUELA!
Nowa oferta marki JOVI

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Branża porusza trudne tematy - videoreportaż

    Rozdrobnienie, a konsolidacja, obrona podstawowego asortymentu biurowego, rentowność, nowy asortyment, targi, dumping cenowy - 6 października 2017 roku to dzień rozważań nad przyszłością branży PBS. Organizatorem i inicjatorem panelu dyskusyjnego była sieć Biuro Plus.

    Więcej…  
  • Współpraca z Chinami - zdradzamy tajniki sukcesu.

    Kultura chińska w Chińczykach jest bardzo mocno zakorzenione, dlatego współpraca z nimi nadal cechuje dość duża różnica zachowań biznesowych. Młodzi i ambitni biznesmeni, którzy studiują poza granicami Chin, być może powoli dostosowują się do zasad pracy swoich Partnerów Biznesowych z zachodu, jednak nadal pozostają oni Chińczykami, którzy przede wszystkim są świetnymi handlowcami. O wadach i zaletach współpracy z dalekim wschodem rozmawiamy z Pauliną Kiełbus-Jania, właścicielką firmy BigChina.pl

    Więcej…