Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Drukuj

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Stora Enso znalazła się wśród sponsorów rzeczowych Mistrzostw Świata w Narciarstwie Klasycznym, jakie odbywały się w Oberstdorfie (Niemcy) w dniach 23 lutego – 7 marca br. Z myślą o sportowcach i innych uczestnikach tego wydarzenia firma przygotowała liczne, innowacyjne produkty bazujące na drewnie jako odnawialnym i odzyskiwalnym surowcu naturalnym. Tym samym po raz kolejny już wsparła organizowaną przez FIS imprezę, podkreślając jednocześnie jej proekologiczny i neutralny dla globalnego klimatu charakter.

Warunki, w jakich mistrzostwa odbywały się w tym roku, były bardzo trudne z uwagi na panującą pandemię, jednak wydarzenie to w dalszym ciągu ma proekologiczny wydźwięk. Jesteśmy dumni i podekscytowani faktem bycia sponsorem tego wydarzenia. Dla jego uczestników przygotowaliśmy szereg odnawialnych produktów, zaś z myślą o lokalnej społeczności – inicjatywy wspierające biogospodarkę o obiegu zamkniętym” – mówi Annette Stube, wiceprezes ds. polityki zrównoważonego rozwoju w firmie Stora Enso.

Produkty przyjazne dla środowiska
Tworzone przez Stora Enso odnawialne rozwiązania mają w zamierzeniach producenta zastępować tworzywa sztuczne i inne materiały bazujące na surowcach kopalnych. Wśród produktów, jakie mieli do dyspozycji uczestniczący w mistrzostwach w Oberstdorfie sportowcy, trenerzy, dziennikarze oraz przedstawiciele organizatora znalazły się m.in.: wykonane z drewna trofea, podia, bramki wyznaczające start i metę, a nawet zegary odmierzające czas. Stora Enso dostarczyła również bazujące na odnawialnych i odzyskiwalnych surowcach pudełka na medale, papier biurowy, tacki na jedzenie, papierowe kubki i worki, jak również ekskluzywne opakowanie pudełkowe na oficjalny zegarek tegorocznych mistrzostw, przygotowany przez firmę Junghans.

Wydarzenia dla lokalnej społeczności
Z myślą o mieszkańcach Oberstdorfu i okolic Stora Enso przygotowała dwie inicjatywy. Pierwszą z nich było przekazanie przez firmę – wspólnie z Bawarskimi Lasami Stanowymi – trzech sadzonek, zapoczątkowujących projekt zalesienia okolic tutejszego stadionu biegowego. Stora Enso przygotowała również – tym razem we współpracy z lokalnym komitetem organizacyjnym mistrzostw – konkurs dla uczniów szkoły podstawowej w Obserstdorfie.

Długoterminowe zaangażowanie
Stora Enso jest zaangażowana we współpracę z FIS – organizatorem Mistrzostw Świata w Narciarstwie Klasycznym, już od dłuższego czasu. Impreza w Oberstdorfie była czwartą z rzędu, w ramach której skandynawski koncern wystąpił w roli sponsora. Podczas mistrzostw w Seefeld (Austria) w 2019 r. oraz w Lahti (Finlandia) w 2017 firma była – podobnie jak w tym roku – sponsorem rzeczowym; z kolei w czasie edycji odbywającej się w Falun (Szwecja) w 2015 r. była sponsorem głównym. Jak zapowiadają obaj partnerzy, współpraca z FIS będzie kontynuowana także w następnych latach. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Stora Enso pozostanie w roli sponsora rzeczowego Mistrzostw Świata w Narciarstwie Klasycznym odbywających się w Planicy (Słowenia) w 2023 r. oraz w Trondheim (Norwegia) w 2025 r.

 

 


REKLAMA

Kategoria: Ze świata
Odsłony: 1314