Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Zmiany w Messengerze, nowe mechanizmy w Facebook Analytics i przede wszystkim prace nad rozszerzoną rzeczywistością zapowiedział Facebook podczas swojej corocznej konferencji F8. Dzięki aplikacji Spaces użytkownicy będą mogli porozmawiać ze znajomymi i rodziną w wirtualnej rzeczywistości i tworzyć jej elementy. Zmiany wprowadzają też Twitter, który rozszerza limit 140 znaków, oraz YouTube, który z kolei reguluje dodawanie reklam do treści. Instagram przekroczył natomiast kolejną barierę 700 milionów użytkowników.

– Wydarzeniem elektryzującym media społecznościowe jest coroczna konferencja Facebook F8, na której portal Marka Zuckerberga przedstawia swoje dalekosiężne plany. Po tegorocznej edycji można powiedzieć, że w centrum zainteresowań jest rozszerzona wirtualna rzeczywistość. Portal zapowiedział wprowadzenie aplikacji Facebook Spaces, która umożliwi spotkanie z innymi osobami w wirtualnej rzeczywistości, niezależnie od tego, gdzie fizycznie przebywają – mówi agencji Newseria Biznes Joanna Jałowiec, redaktor naczelna serwisu PRoto.pl.

W aplikacji Facebook Spaces, nad którą pracuje obecnie społecznościowy gigant, użytkownicy będą też mieli możliwość tworzenia elementów rozszerzonej rzeczywistości i dodawania ich w trakcie rozmów na żywo. Modyfikacje przejdzie też Workplace, z którego korzysta aktualnie ponad 14 tys. organizacji na całym świecie. Podczas swojej corocznej konferencji Facebook zapowiedział lepszą integrację tej aplikacji z zewnętrznymi narzędziami i usługami.

– Ponadto portal zapowiedział kolejne rozszerzenia swoich systemów analitycznych, tak aby firmy, które mają profile na Facebooku, mogły lepiej pozyskiwać dane na temat tego, co dzieje się na ich profilach. Messenger ma natomiast zostać ulepszony w kierunku większej integracji z różnymi zewnętrznymi systemami i aplikacjami, tak żebyśmy mogli bez problemu na przykład zamówić danie z restauracji właśnie poprzez komunikator Facebooka – mówi Joanna Jałowiec.



Messenger ma również zostać rozbudowany o inteligentnego asystenta, który ułatwi obsługę komunikatora. Nowością będzie też sekcja Discover oraz obsługa rozszerzeń firm zewnętrznych. 

Nad nowymi narzędziami pracuje też Instagram, którego liczba użytkowników przebiła właśnie kolejną barierę.

– Instagram poinformował na swoim blogu, że liczba jego użytkowników przekroczyła 700 milionów miesięcznie. Co przesądza o popularności tego portalu? Zdaniem jego twórców głównie takie opcje, które z jednej strony ułatwiają nam komunikację, a z drugiej strony sprawiają, że mamy nad nimi lepszą kontrolę. Są to między innymi Stories, wiadomości direct, które znikają po przesłaniu czy wideo na żywo – wylicza Joanna Jałowiec.

Z kolei Twitter poinformował użytkowników, również na swoim blogu, że do limitu 140 znaków nie będą od tej pory wliczane nazwiska adresatów, do których jest skierowana wiadomość. Dzięki temu użytkownicy będą mogli pozwolić sobie na nieco dłuższe wypowiedzi. YouTube, kolejny z gigantów, planuje natomiast zmiany w swoim systemie monetyzacji.

– Dotychczas każdy twórca mógł w dowolnym momencie włączyć opcję płatnych reklam umieszczanych przed swoimi filmami. Powodowało to jednak różne nadużycia, ponieważ niektórzy twórcy korzystali z treści popularnych youtuberów albo wytwórni muzycznych i w ten sposób próbowali więcej zarobić na swoim kanale. Teraz YouTube chce tę sytuację ukrócić. Monetyzację będzie można włączyć dopiero na koncie użytkownika, którego materiały przekroczyły liczbę 10 tysięcy wyświetleń. To ma służyć lepszej kontroli kanałów, które zgłaszają się po monetyzację – tłumaczy Joanna Jałowiec.

Redaktor naczelna serwisu PRoto.pl podkreśla też znaczenie ankiety przeprowadzonej w marcu miesiącu przez portal YouGov. Wynika z niej, że niemal co piąty pracodawca (19 proc.) odrzucił kandydata ze względu na jego aktywność w mediach społecznościowych. Firmy najczęściej weryfikują kandydatów do pracy na LinkedInie (48 proc.) i Facebooku (46 proc.), nieco rzadziej na Twitterze (28 proc.) oraz Instagramie (15 proc.).

– Media społecznościowe mogą mieć wpływ również na nasze życie zawodowe. Blisko co piąty pracodawca podejmuje decyzję o zatrudnieniu potencjalnego kandydata na podstawie treści, które ten zostawia w mediach społecznościowych. Wśród zachowań, które dyskwalifikują kandydatów do pracy, są m.in. używanie agresywnego i obraźliwego języka, zamieszczanie treści, które nawiązują do zażywania narkotyków, i zdjęć z imprez suto zakrapianych alkoholem – przestrzega Joanna Jałowiec. 


Nie będziemy ukrywać, że wirtualny świat co raz bardziej staje się nieodłącznym elementem naszej codzienności. Gro firm z naszej branży właśnie dzięki mediom społecznościowym komunikuje się z otoczeniem. Poniżej lista kilku z nich, które aktywnie działają w różnych kanałach internetowych:

Firma Facebook Instagram
Leviatan-Poligrafia https://web.facebook.com/LeviatanPoligrafia  
Rosakids.pl https://web.facebook.com/rosakids  https://www.instagram.com/rosakids.pl 
Panta Plast https://web.facebook.com/pantaplastlodz  https://www.instagram.com/pantaplast_lodz 
Rozette https://web.facebook.com/lowicz.rozette  https://www.instagram.com/emotikonki 
Tadeo Trading https://web.facebook.com/DongAPolska   
Sztuka Rodzinna https://web.facebook.com/Sztuka-Rodzinna-252056214961570   
E-Smart Digital Media https://web.facebook.com/INKdigo   
Rafcom https://web.facebook.com/RafcomWaw   
Domiszkola.pl  https://web.facebook.com/domiszkolaPL   

 

Wybrane ogłoszenia

Totalna nowość w marce ESCUELA!
SPRĘŻONE POWIETRZE CLEVERTON 600ml
Pudełko zawierające 12 kolorowych kredek z wymazyw ...
Idealne do tworzenia zestawów prezentowych.
To najtańsze urządzenie drukujące do zastosowań do ...
Teczka Zippi Bag z metalowym zamkiem.
Idealna do domowego biura.
Totalny hit sprzedażowy!!
Piękne różowe klipy z wyciętym serduszkiem.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Prezent biznesowy, czyli co kupić szefowi?

    25-lecie działalności firmy, urodziny przełożonej czy odejście na emeryturę dyrektora działu – to tylko niektóre okazje do wręczania prezentów biznesowych. Łączy je zwykle to samo pytanie: co kupić? Prezent biznesowy powinien być przede wszystkim elegancki, wartościowy i odpowiednio zapakowany.

    Więcej…  
  • Akcja samplingowa z marką Avery Zweckform

    Kto z naszej branży nie zna produktów marki Avery? To od wielu lat ceniony dostawca etykiet do wszystkiego. Ich zastosowanie jest tak szerokie, że ogranicza nas wyłącznie nasza wyobraźnia lub brak potrzeb. Jeśli jeszcze nie znasz zastosowania etykiet marki Avery Zweckform - już dziś możesz je przetestować. Wystarczy, że zrobisz jeden krok.

    Więcej…