Znamy tyle samo osób, które popierają spotkania targowe co i przeciwników tej formy. My nie będziemy oceniać. Skoro dana hurtownia decyduje się na tego typu event, znajduje wystawców, którzy w pewnym sensie są sponsorami spotkania, to najwidoczniej jest taka potrzeba rynku.
Oczywiście wystawcy, aby wyciągnąć jak najwięcej z danej imprezy, nie tylko mają mieć ładne stoisko. Uczestnictwo w targach to coś więcej. To zaangażowanie, dobry plan marketingowy, świetna oferta na dany dzień i jak najbardziej zapadająca w pamięci klienta relacja. Zanim przedstawimy Wam listę spotkań targowych zaplanowanych na wiosnę 2023 roku, poniżej krótka lista zadań, które należy wykonać przed, podczas i po targach:
Angażuj się w media społecznościowe.
Dowiedz się, jaki jest hashtag wydarzenia i opublikuj, co promujesz lub co rozdajesz. Polub lub śledź strony organizacji w mediach społecznościowych. Jeśli na to pozwolą, publikuj zwiastuny lub pytania, aby zaangażować odbiorców. Pamiętaj, aby OZNACZAĆ organizację w swoim poście.
Poznaj swoich odbiorców, czy Twoi odbiorcy są w niektórych innych mediach społecznościowych:
- Youtube
- Snapchat
- TIK Tok
Przyciągnij tłum do swojego stoiska targowego
Użyj interaktywnego wyświetlacza, takiego jak quiz lub gra na komputerze, losowanie konkursu lub zaplanowana demonstracja. Nie musi być fantazyjny, aby wzbudzić zainteresowanie ludzi.
Skorzystaj z losowania nagród lub konkursu
Organizowanie losowania nagród lub konkursu to świetny sposób na zebranie informacji kontaktowych od odwiedzających stoisko. Możesz rozdawać artykuły promocyjne, aby zachęcić ludzi do udziału.
Miej zapas artykułów promocyjnych, które możesz wykorzystać jako upominki na swoim stoisku.
Najlepsze są małe przedmioty, które ludzie mogą zabrać i wykorzystać (przypominając im o Twojej firmie). Pamiętaj, aby umieścić te przedmioty w miejscu, w którym ludzie będą musieli wejść lub przejść przez ekspozycję targową, aby je zdobyć.
Aktywnie angażuj odwiedzających stoisko handlowe
Pozdrów ludzi, którzy zbliżają się do Twojego stoiska targowego, i odpowiedz na ich pytania. Upewnij się, że Twoja mowa ciała jest przyjazna. Na przykład nie stój tam z rękami skrzyżowanymi na piersi. Porozmawiaj z odwiedzającymi stoisko i dowiedz się, jaki aspekt Twojej działalności najbardziej ich interesuje. Przygotuj się na zaoferowanie konkretnych odpowiedzi na ich pytania. Sztuką jest przyciągnięcie ich bez zastraszania lub przytłaczania.
Upewnij się, że masz pod ręką dużo materiałów promocyjnych.
Będziesz potrzebował dobrego zapasu kolorowych ulotek i broszur, a także formularzy zamówień, cenników i wizytówek, które możesz rozdawać odwiedzającym stoisko. Ułatw im późniejsze znalezienie informacji o Twojej firmie.
Zadbaj o to, aby Twoje stoisko targowe było zawsze obsadzone.
Ktoś musi tam być, aby witać przeglądających, angażować ich w rozmowę i odpowiadać na ich pytania. Jeśli nie możesz być tam w każdej minucie otwarcia targów, będziesz potrzebować co najmniej jeszcze jednej osoby do pomocy przy obsłudze stoiska.
Wyślij kompetentny personel
Wiele firm wysyła swoich ?nowicjuszy? na targi. Wysyłanie nowych pracowników nie zawsze jest jednak najmądrzejszą decyzją, ponieważ mogą oni nie mieć wszystkich odpowiedzi na temat Twoich produktów lub usług. Jeśli wyślesz nowego członka personelu, pamiętaj, aby uwzględnić również doświadczonego pracownika. W ten sposób nowi pracownicy będą mogli obserwować i uczyć się.
Wyjdź zza swojego stoiska i odłóż telefon/komputer
Często wystawcy siedzą za swoimi stołami, podczas gdy uczestnicy stoją i patrzą na nich z góry ? wstań i zaangażuj się! Odłóż też telefon lub komputer. Nie ma nic gorszego niż obserwowanie, jak jeden z naszych wystawców traci cenny czas wystawcy, ponieważ jest jednym z telefonów. Podczas każdej konferencji zazwyczaj występują okresy przestojów związane z pocztą głosową lub e-mailami.
Jeśli masz możliwość skanowania odznak, upewnij się, że Ty i Twoi pracownicy pobraliście aplikację konferencyjną i nauczyliście się, jak z niej korzystać. Nie przegap tej krytycznej okazji do zaangażowania.
Kontynuuj niezwłocznie
Jak najszybciej skontaktuj się z kontaktami i potencjalnymi klientami zdobytymi podczas targów. Im szybciej je wyślesz, tym bardziej Twoja firma będzie się wyróżniać na tle innych.
Jeśli już wiecie, jak wykorzystać najlepiej targi branżowe, teraz wybierzcie te, na których będziecie :) Lista poniżej:
Termin targów | Organizator | Miejsce | Rekomendowani wystawcy |
14-15 marca | Panda | Janów Podlaski | Derform |
22 marca | Luka | Chorzów | Derform |
25 marca | Era | Augustów | |
31 marca - 1 kwietnia | Ateneum | Best Western Premier Kraków Hotel; ul. Opolska 14a; 31-323 Kraków | Derform |
4-5 kwietnia | KTW Bis |
FABRYKA LLOYDA UL. FORDOŃSKA 156 BYDGOSZCZ |
Derform |
12 kwietnia | Nenufar | Zabrze | Derform |
12-13 kwietnia | Monika | Bydgoszcz | Derform |
12-13 kwietnia | Astra | Łomża | Derform |
14 kwietnia | Abro | Zielonka | Derform |
14 kwietnia | Beskid | Bielsko-Biała | |
14-15 kwietnia | B&S | Szczecin | Derform |
18-19 kwietnia | Bertus | Poznań | Derform |
18-19 kwietnia | Euro-Trade | Kraków | Derform |
20-21 kwietnia | Hasta | Wrocław | |
21 kwietnia | Atut | Wrocław | |
21 kwietnia | Resgraph | Rzeszów | Derform |
21 kwietnia | Integro | Białystok | Derform |
25 kwietnia | Paxer | Olsztyn | Derform |
27 kwietnia | Misiek | Rzeszów | Derform |
9 maja | BTS | Kielce | |
10-11 maja | Alfa | Lublin | Derform |
12 maja | Schemat | Sieradz |