Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Katalog firm

News

Dodaj firmę za darmo

Znajdź nowych klientów i dostawców

Wejdź

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Europejskiego Centrum Konsumenckiego i na infolinię konsumencką w ostatnim czasie wpływa zwiększona liczba pytań i skarg od konsumentów. Najczęściej dotyczą one odwołanych wyjazdów oraz zawyżonych cen w sklepach.

Konsumenci czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę. Dlatego postanowiliśmy przygotować odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o prawa konsumenckie w tej nadzwyczajnej sytuacji. Zachęcamy do zajrzenia na stronę uokik.gov.pl i skorzystania z pakietu informacji specjalnie przygotowanego przez naszych ekspertów. To wiarygodne i rzetelne źródło wiedzy, będziemy je cały czas uzupełniać o nowe kwestie, które będą się pojawiać w zapytaniach od obywateli – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Porady zamieściliśmy pod adresem uokik.gov.pl/koronawirus. Są podzielone na kilka kategorii tematycznych: „Usługi turystyczne”, „Hotele”, „Transport”, „Sprzedaż”, "Usługi finansowe", „Usługi”, „Ochrona konsumentów”. Ma to ułatwić konsumentom dotarcie do treści, które ich najbardziej interesują. Przykładowo w kategorii „Transport” znajdą informacje, co robić w przypadku odwołania lotu przez przewoźnika, a w kategorii „Hotele” – poradę, na jakie przepisy się powołać, aby bezpłatnie anulować rezerwację noclegu.


REKLAMA

 Biuro i firma - porównaj ceny

 


Konsumencie, masz prawo do:

  • Uczciwej i jasnej ceny,
  • Bezpiecznych produktów,
  • Rzetelnej informacji o ofercie,
  • Bezpłatnej pomocy prawnej.

UOKiK stale monitoruje rynek i analizuje informacje zebrane od konsumentów i przedsiębiorców. W ramach prac nad specustawą urząd przygotował również pakiet rozwiązań prawnych umożliwiających interwencję w przypadku stosowania przez sklepy nieuczciwych i wygórowanych cen na sprzedawane towary.

Jeśli sprzedawca podwyższa cenę w związku z koronawirusem, zgłoś to UOKiK na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pod nr 801 440 220, 22 290 89 16.



 

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Regionalne Ośrodki Konsumenckie: 22 299 60 90 – Dlakonsumenta.pl
Europejskie Centrum Konsumenckie: 22 55 60 600 - w sprawach transgranicznych

Źródło: uokik.pl


REKLAMA

inq_rek_01_2019

Wybrane ogłoszenia

Poszukujemy osoby chętnej dołączyć do naszego zesp ...
Totalny hit sprzedażowy!!
Polska marka artykułów czyszczących.
Idealna dla dzieci i dorosłych.
Totalny hit tego roku.
To najtańsze urządzenie drukujące do zastosowań do ...
Idealne do tworzenia zestawów prezentowych.
Płyny do czyszczenia sprzętu elektronicznego.
Pióra wieczne i kulkowe na naboje.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Artystyczny kącik z myślą o rysownikach

    Tusz jest wyjątkowym środkiem wyrazu. Można go oczywiście kolorować, ale ta najszlachetniejsza forma szkicu to praca piórkiem czy stalówką, która umożliwia uzyskanie perfekcyjnych odcieni i kształtów. Rysowanie tuszem jest trudne gdy stosuje się go bez wstępnego szkicu ołówkiem. Świadomość, że kreska zostanie na zawsze to bardzo dobry bodziec. Jednak czasami nie chcemy uzyskiwać energicznych i czasem losowych efektów. Dziś w ten czarno biały obraz wpisują się pisaki czy flamastry, ale to już coś innego, jakby bardziej oswojonego. Nic nie przebije jednak czerni tuszu. Jest ona bezkonkurencyjna i żadne inne narzędzie nie da tak dobrego i głębokiego wyrazu.

    Więcej…  
  • Bariery komunikacyjne i kulturowe hamują gospodarkę światową

    Bariery komunikacyjne i kulturowe mają ogromny wpływ na prowadzenie działalności przez firmy, które poszukują nowych rynków w innych regionach świata, co potwierdza raport przygotowany przez The Economist – Competing across borders (Konkurencyjność na rynkach zagranicznych).

    Więcej…