Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Drukuj

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Polacy coraz chętniej kupują w sklepach internetowych. Serwis Ceneo.pl przeanalizował ponad 3 mln ankiet, które Polacy wypełnili w ostatnim roku po zrealizowanych zakupach w ramach konsumenckiego Programu Zaufanych Opinii. Dane pokazują, że w internecie kupujemy najwięcej pomiędzy 1. i 10. dniem każdego miesiąca ? co zbiega się z wypłatą pensji. W ostatnim roku polscy konsumenci mocno ograniczyli też zakupy online w weekendy, co może wiązać się z niedzielnym zakazem handlu. Dane Ceneo wskazują, że 95 proc. klientów jest usatysfakcjonowanych zakupami w sklepach internetowych, a przy wyborze sprzedawcy kierujemy się ? obok niskiej ceny ? głównie wiarygodnością.

? Przy wyborze sklepów internetowych kluczowe jest dla Polaków bezpieczeństwo. Na podstawie 3 mln ankiet przeprowadziliśmy badanie, które pokazało nam, że Polacy decydują się na zakupy w sklepach online, które są przede wszystkim bezpieczne, gwarantują szybką dostawę, które są znanymi markami i oferują bezpłatne koszty dostawy ? mówi Katarzyna Stehlik, dyrektor działu sprzedaży w Ceneo.pl.

Popularność e-handlu rośnie w Polsce skokowo. W internetowych zakupach Polacy najbardziej cenią możliwość kupowania wygodnie i w każdym momencie, większy wybór produktów, niższe ceny i nieograniczony czas na podjęcie decyzji o zakupie.

? Nasze badanie pokazuje, że 95 proc. Polaków jest usatysfakcjonowanych z zakupów w sklepach internetowych. Pozytywne opinie zamieszczane w serwisie Ceneo dotyczą głównie czasu dostawy i jakości obsługi w sklepach internetowych ? mówi Katarzyna Stehlik.

Analiza ponad 3 mln ankiet wypełnionych na przestrzeni ostatniego roku w ramach Programu Zaufanych Opinii Ceneo.pl pokazuje, jak w rzeczywistości Polacy kupują w sieci. Dane serwisu wskazują, że każdego miesiąca polscy konsumenci generują w sklepach internetowych dwa szczyty zakupowe. Zaczynają się one każdego 1. i 10. dnia miesiąca, co związane jest z wypłatą pensji. To zwiększone zainteresowanie zakupami online utrzymuje się jeszcze przez kilka kolejnych dni.

? Polacy najczęściej generują szczyty zakupowe na początku miesiąca, kiedy otrzymują wypłaty ? mówi Katarzyna Stehlik ? Najwięcej osób dokonuje zakupów w internecie od 1. do 10. dnia miesiąca. Zazwyczaj są to godziny poranne ? co oznacza, że Polacy często dokonują zakupów, kiedy docierają do pracy i otwierają laptopa. Są to również godziny późnopopołudniowe i oczywiście takim okresem wzmożonych zakupów jest ostatni kwartał, kiedy przypada Black Friday, Cyber Monday oraz 4 grudnia ? Dzień Darmowej Wysyłki.

Statystyki Ceneo pokazują też, że w ciągu ostatniego roku Polacy mocno ograniczyli zakupy online w weekendy, co może wiązać się z niedzielnym zakazem handlu. Prawdopodobnie konsumenci z góry zakładają, że poświęcą ten czas na odpoczynek lub spędzą go z rodziną.

? Zauważyliśmy, że Polacy mniej chętnie dokonują zakupów w niedzielę, ponieważ ten dzień poświęcają na spędzanie czasu z rodziną, na aktywności sportowe. Natomiast liczba transakcji wzrasta w tygodniu, zazwyczaj zamawiamy produkty we wtorki, środy i czwartki ? mówi Katarzyna Stehlik.

Wyjątkiem od reguł jest okres przedświąteczny, kiedy zakupy trwają przez cały tydzień i niemal całą dobę. Na przełomie listopada i grudnia sklepy internetowe włączają świąteczne promocje, a kulminacyjnym momentem jest ostatni weekend listopada, czyli tzw. Black Friday. Polacy coraz częściej zwlekają z zakupem prezentów właśnie do tego momentu. Ogólny wzrost zamówień sklepy internetowe notują także w okresie Walentynek i Dnia Dziecka, a najchętniej kupowanymi w sieci produktami w ostatnim roku są te z kategorii zdrowie, uroda i dziecko.

? Polacy bardzo chętnie kupują przez internet zabawki i tutaj zawsze obserwujemy mocno wzrostowy trend w ostatnim kwartale roku. Hitami, które bardzo dobrze się sprzedają, są produkty z kategorii uroda, drobne AGD, beauty i książki. Ostatnio, po wręczeniu Nobla dla Olgi Tokarczuk, zauważyliśmy bardzo dużo zapytań właśnie o jej powieści ? mówi Katarzyna Stehlik.

Jak podkreśla, Polacy wybierają sklepy internetowe, kierując się zarówno najniższą ceną, jak i ich wiarygodnością, chętnie korzystając przy tym z takich porównywarek jak Ceneo. Program Zaufanych Opinii Ceneo jest dla użytkowników wiarygodnym źródłem wiedzy na temat sprzedawców i produktów.

Na podstawie ankiet zamieszczanych w serwisie, w których internauci dzielą się swoimi opiniami na temat przebiegu transakcji, obsługi sklepów i procesu dostawy, co roku powstaje Ranking Zaufanych Sklepów. Tegoroczna edycja jest już dziesiątą. W tym roku ranking obejmie w sumie 16 kategorii ? to lista marek, którą Polacy darzyli największym zaufaniem w ostatnim roku. W kategorii Multimedia oraz Najlepszy Sklep z ?Kup Teraz? pierwsze miejsce zajęła internetowa księgarnia TaniaKsiążka.pl.

? Udział w tym rankingu nas uwiarygadnia. Mimo że e-commerce rozwija się w Polsce już od 15 lat, są jeszcze ludzie, którzy uważają, że mogą zostać oszukani przez sklep internetowy. Wybór sklepu, który zajął pierwsze miejsce w rankingu Ceneo, daje pewną gwarancję, że zamówienie zostanie zrealizowane szybko i dobrze ? mówi Łukasz Kierus, założyciel i szef księgarni internetowej TaniaKsiążka.pl.

Jak podkreśla, budowanie zaufania klientów to długi proces, na który składa się wiele czynników: od szerokiej oferty, dostępności produktów, szybkiej realizacji zamówienia i sposobu zapakowania przesyłki aż po cały proces obsługi klienta przed i po zakupie.


Zobacz całą wypowiedź


 

Michał Nawrocki, wiceprezes e-sklepu Electro.pl ? jednego z liderów AGD i RTV, nagrodzonego w tym roku w kategorii Sklep Dekady ? potwierdza, że klienci doceniają sumę doświadczeń i jakość obsługi, co przekłada się na wysoką satysfakcję z zakupów.

? Znalezienie się w rankingu zaufanych opinii przekłada się na biznes, ponieważ każda pozytywna opinia klienta jest czytana przez innych użytkowników, którzy dzięki temu wiedzą, że jest to rzetelny, wiarygodny sprzedawca z dobrą obsługą. To buduje wizerunek ? mówi Michał Nawrocki.

? Sklepy, które otrzymały wyróżnienia w Rankingu Zaufanych Sklepów Ceneo, mają swoją ikonkę. Tak więc spośród kilkudziesięciu innych klienci na pewno zwracają uwagę, że sklep ma pierwsze miejsce, drugie czy trzecie. To ułatwia klientowi wybór sklepu, w którym powinien zrobić zakupy, jeżeli chce mieć pewność, że jego zamówienie zostanie właściwie zrealizowane ? dodaje Łukasz Kierus, szef księgarni internetowej TaniaKsiążka.pl.


REKLAMA

Znalezione obrazy dla zapytania inqprint

Odsłony: 1684