Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Katalog firm

News

Dodaj firmę za darmo

Znajdź nowych klientów i dostawców

Wejdź

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Polacy coraz chętniej kupują w sklepach internetowych. Serwis Ceneo.pl przeanalizował ponad 3 mln ankiet, które Polacy wypełnili w ostatnim roku po zrealizowanych zakupach w ramach konsumenckiego Programu Zaufanych Opinii. Dane pokazują, że w internecie kupujemy najwięcej pomiędzy 1. i 10. dniem każdego miesiąca – co zbiega się z wypłatą pensji. W ostatnim roku polscy konsumenci mocno ograniczyli też zakupy online w weekendy, co może wiązać się z niedzielnym zakazem handlu. Dane Ceneo wskazują, że 95 proc. klientów jest usatysfakcjonowanych zakupami w sklepach internetowych, a przy wyborze sprzedawcy kierujemy się – obok niskiej ceny – głównie wiarygodnością.

– Przy wyborze sklepów internetowych kluczowe jest dla Polaków bezpieczeństwo. Na podstawie 3 mln ankiet przeprowadziliśmy badanie, które pokazało nam, że Polacy decydują się na zakupy w sklepach online, które są przede wszystkim bezpieczne, gwarantują szybką dostawę, które są znanymi markami i oferują bezpłatne koszty dostawy – mówi Katarzyna Stehlik, dyrektor działu sprzedaży w Ceneo.pl.

Popularność e-handlu rośnie w Polsce skokowo. W internetowych zakupach Polacy najbardziej cenią możliwość kupowania wygodnie i w każdym momencie, większy wybór produktów, niższe ceny i nieograniczony czas na podjęcie decyzji o zakupie.

– Nasze badanie pokazuje, że 95 proc. Polaków jest usatysfakcjonowanych z zakupów w sklepach internetowych. Pozytywne opinie zamieszczane w serwisie Ceneo dotyczą głównie czasu dostawy i jakości obsługi w sklepach internetowych – mówi Katarzyna Stehlik.

Analiza ponad 3 mln ankiet wypełnionych na przestrzeni ostatniego roku w ramach Programu Zaufanych Opinii Ceneo.pl pokazuje, jak w rzeczywistości Polacy kupują w sieci. Dane serwisu wskazują, że każdego miesiąca polscy konsumenci generują w sklepach internetowych dwa szczyty zakupowe. Zaczynają się one każdego 1. i 10. dnia miesiąca, co związane jest z wypłatą pensji. To zwiększone zainteresowanie zakupami online utrzymuje się jeszcze przez kilka kolejnych dni.

– Polacy najczęściej generują szczyty zakupowe na początku miesiąca, kiedy otrzymują wypłaty – mówi Katarzyna Stehlik – Najwięcej osób dokonuje zakupów w internecie od 1. do 10. dnia miesiąca. Zazwyczaj są to godziny poranne – co oznacza, że Polacy często dokonują zakupów, kiedy docierają do pracy i otwierają laptopa. Są to również godziny późnopopołudniowe i oczywiście takim okresem wzmożonych zakupów jest ostatni kwartał, kiedy przypada Black Friday, Cyber Monday oraz 4 grudnia – Dzień Darmowej Wysyłki.

Statystyki Ceneo pokazują też, że w ciągu ostatniego roku Polacy mocno ograniczyli zakupy online w weekendy, co może wiązać się z niedzielnym zakazem handlu. Prawdopodobnie konsumenci z góry zakładają, że poświęcą ten czas na odpoczynek lub spędzą go z rodziną.

– Zauważyliśmy, że Polacy mniej chętnie dokonują zakupów w niedzielę, ponieważ ten dzień poświęcają na spędzanie czasu z rodziną, na aktywności sportowe. Natomiast liczba transakcji wzrasta w tygodniu, zazwyczaj zamawiamy produkty we wtorki, środy i czwartki mówi Katarzyna Stehlik.

Wyjątkiem od reguł jest okres przedświąteczny, kiedy zakupy trwają przez cały tydzień i niemal całą dobę. Na przełomie listopada i grudnia sklepy internetowe włączają świąteczne promocje, a kulminacyjnym momentem jest ostatni weekend listopada, czyli tzw. Black Friday. Polacy coraz częściej zwlekają z zakupem prezentów właśnie do tego momentu. Ogólny wzrost zamówień sklepy internetowe notują także w okresie Walentynek i Dnia Dziecka, a najchętniej kupowanymi w sieci produktami w ostatnim roku są te z kategorii zdrowie, uroda i dziecko.

– Polacy bardzo chętnie kupują przez internet zabawki i tutaj zawsze obserwujemy mocno wzrostowy trend w ostatnim kwartale roku. Hitami, które bardzo dobrze się sprzedają, są produkty z kategorii uroda, drobne AGD, beauty i książki. Ostatnio, po wręczeniu Nobla dla Olgi Tokarczuk, zauważyliśmy bardzo dużo zapytań właśnie o jej powieści – mówi Katarzyna Stehlik.

Jak podkreśla, Polacy wybierają sklepy internetowe, kierując się zarówno najniższą ceną, jak i ich wiarygodnością, chętnie korzystając przy tym z takich porównywarek jak Ceneo. Program Zaufanych Opinii Ceneo jest dla użytkowników wiarygodnym źródłem wiedzy na temat sprzedawców i produktów.

Na podstawie ankiet zamieszczanych w serwisie, w których internauci dzielą się swoimi opiniami na temat przebiegu transakcji, obsługi sklepów i procesu dostawy, co roku powstaje Ranking Zaufanych Sklepów. Tegoroczna edycja jest już dziesiątą. W tym roku ranking obejmie w sumie 16 kategorii – to lista marek, którą Polacy darzyli największym zaufaniem w ostatnim roku. W kategorii Multimedia oraz Najlepszy Sklep z „Kup Teraz” pierwsze miejsce zajęła internetowa księgarnia TaniaKsiążka.pl.

– Udział w tym rankingu nas uwiarygadnia. Mimo że e-commerce rozwija się w Polsce już od 15 lat, są jeszcze ludzie, którzy uważają, że mogą zostać oszukani przez sklep internetowy. Wybór sklepu, który zajął pierwsze miejsce w rankingu Ceneo, daje pewną gwarancję, że zamówienie zostanie zrealizowane szybko i dobrze – mówi Łukasz Kierus, założyciel i szef księgarni internetowej TaniaKsiążka.pl.

Jak podkreśla, budowanie zaufania klientów to długi proces, na który składa się wiele czynników: od szerokiej oferty, dostępności produktów, szybkiej realizacji zamówienia i sposobu zapakowania przesyłki aż po cały proces obsługi klienta przed i po zakupie.


Zobacz całą wypowiedź


 

Michał Nawrocki, wiceprezes e-sklepu Electro.pl – jednego z liderów AGD i RTV, nagrodzonego w tym roku w kategorii Sklep Dekady – potwierdza, że klienci doceniają sumę doświadczeń i jakość obsługi, co przekłada się na wysoką satysfakcję z zakupów.

– Znalezienie się w rankingu zaufanych opinii przekłada się na biznes, ponieważ każda pozytywna opinia klienta jest czytana przez innych użytkowników, którzy dzięki temu wiedzą, że jest to rzetelny, wiarygodny sprzedawca z dobrą obsługą. To buduje wizerunek – mówi Michał Nawrocki.

– Sklepy, które otrzymały wyróżnienia w Rankingu Zaufanych Sklepów Ceneo, mają swoją ikonkę. Tak więc spośród kilkudziesięciu innych klienci na pewno zwracają uwagę, że sklep ma pierwsze miejsce, drugie czy trzecie. To ułatwia klientowi wybór sklepu, w którym powinien zrobić zakupy, jeżeli chce mieć pewność, że jego zamówienie zostanie właściwie zrealizowane – dodaje Łukasz Kierus, szef księgarni internetowej TaniaKsiążka.pl.


REKLAMA

Znalezione obrazy dla zapytania inqprint

Wybrane ogłoszenia

Firma Milan poszukuje handlowca!!
Totalny hit sprzedażowy!!
Farby pakowane po 500 ml.
Idealna do domowego biura.
Idealna dla dzieci i dorosłych.
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Nowa oferta marki JOVI.
Nowość w ofercie Mer-Plus.
Pudełko zawierające 12 kolorowych kredek z wymazyw ...
To najtańsze urządzenie drukujące do zastosowań do ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Akademia Rafcom - odcinek 10

    Decyzja o zakupie drukarki a w konsekwencji zamienników do niej często towarzyszy obawie, czy aby na pewno dokonaliśmy dobrego wyboru. Do naszej redakcji spływa co raz więcej zapytań, właśnie dlatego od kilku miesięcy specjaliści z firmy Rafcom odpowiadają na najczęściej pojawiające się pytania.

    Więcej…  
  • Tylko nieco ponad miesiąc został do wejścia w życie przepisów o ochronie danych osobowych.

    Do wejścia w życie RODO, przepisów o ochronie danych osobowych, został już nieco ponad miesiąc. Dla firm nie będzie już okresu przejściowego na dostosowanie się do wymagań rozporządzenia – od 25 maja nowe przepisy mają być w pełni respektowane. Wciąż budzą one jednak sporo wątpliwości. Nie określają minimalnych standardów technicznych, które mają na celu zabezpieczenie danych. To administratorzy danych muszą dobrać odpowiednie środki i procedury. Na nich też będzie spoczywał obowiązek wykazania, że przy przetwarzaniu danych osobowych firma spełnia wymagania RODO.

    Więcej…