Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Katalog firm

News

Dodaj firmę za darmo

Znajdź nowych klientów i dostawców

Wejdź

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wyeksponowanie produktów na półkach i ich odpowiednie ułożenie mogą nawet podwoić sprzedaż. Klienci dokonują decyzji zakupowych w określony sposób – częściej sięgają po produkty na wysokości wzroku, zwracają uwagę na oświetlenie i dobór kolorów. Istotnym czynnikiem jest dla nich cena – jej brak przy wyeksponowanym produkcie może znacząco wpłynąć na spadek sprzedaży. W pracy handlowców pomocne są aplikacje, które pozwalają sprawdzić, czy sklep dotrzymuje ustalonych standardów. Wystarczy zdjęcie badanej ekspozycji, by sprawdzić jej jakość i efektywność.

– Odpowiednie ulokowanie produktu może drastycznie podnieść lub obniżyć sprzedaż w przypadku niewłaściwego wyeksponowania produktu. Różnice mogą sięgać od 50 do 100 proc., a nawet więcej – przekonuje w rozmowie Wiktor Miałkowski, partner w firmie Pro Business Solutions.

Klienci dokonują decyzji zakupowych w oparciu o wiele czynników. Decydujące znaczenie mają względy estetyczne: odpowiednie ulokowanie produktów, ich oświetlenie, przyciągająca uwagę ekspozycja. Podświadome decyzje zakupowe podejmujemy w ciągu 90 sekund. Dlatego tak istotne jest odpowiednie ułożenie asortymentu. Większość firm, zwłaszcza z sektora produktów szybkozbywalnych, ustala własne standardy ekspozycji, do których się stosują.

– Najważniejsza zasada polega na tym, że produkt powinien być widoczny dla klienta. Jeśli mamy produkt masowy poszukiwany przez klientów, to przede wszystkim trzeba go eksponować tam, gdzie znajdują się klienci, musimy się skupić na obserwacji, w jaki sposób ten klient po sklepie się przemieszcza. W przypadku produktów specjalistycznych należy się zastanowić nad tym, z jakich innych kategorii produktowych korzysta klient i eksponować je obok kategorii komplementarnych – tłumaczy Miałkowski.

Jak wskazuje ekspert Pro Business Solutions, przy kontroli handlowców większy nacisk kładziony jest właśnie na ekspozycję niż na same wyniki sprzedażowe.

– To nie tylko właściwe miejsce, lecz także odpowiednia wysokość, aby klient widział produkt we właściwej ilości i był wspierany na bieżąco właściwymi materiałami marketingowymi. Co ważne i często niedoceniane, w większości produktów bardzo istotne jest umieszczenie wyraźnej ceny. Jej brak przy eksponowaniu produktu może obniżyć sprzedaż nawet o 50 procent – mówi Wiktor Miałkowski.

 

Zobacz całą wypowiedź:

Wybrane ogłoszenia

Poszukujemy osoby chętnej dołączyć do naszego zesp ...
Totalny hit tego roku.
Nowość w ofercie HAMELIN
Nowość w ofercie Rafcom.
Teczka Zippi Bag z metalowym zamkiem.
Kolorowe maseczki w dwóch rozmiarach.
Teczka wolnostojąca z 13 przegródkami.
Alpino Experience Dual Artist 12 kolorów
Totalna nowość w marce ESCUELA!

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Rowery dziecięce i foteliki - czy te dostępne w Polsce są bezpieczne?

    • Zbliża się lato, wielu z nas będzie spędzać coraz więcej czasu na świeżym powietrzu – także z dziećmi.
    • Inspekcja Handlowa sprawdziła, czy rowery dziecięce i foteliki rowerowe są bezpieczne – nieprawidłowości stwierdzono w co czwartym produkcie. 
    Więcej…  
  • Kryteria wyboru flamastrów dla dzieci

    Są elementem wyprawki szkolnej i nie tylko. Można nimi ładnie i dokładnie malować, a przy tym zapewniają świetną zabawę dziecku i jego najbliższych – flamastry, bo o nich mowa, to przybory niezastąpione w każdym domu, w którym ceni się kreatywność. Na rynku są dziś dostępne różne warianty flamastrów. W poniższym wpisie przyjrzymy się im i określimy kryteria wyboru flamastrów dla dzieci.

    Więcej…