Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Z powierzchnią suchościeralno-magnetyczną

Polecamy

Kredki ołówkowe ścieralne 12 kol.

Subskrypcja

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wyeksponowanie produktów na półkach i ich odpowiednie ułożenie mogą nawet podwoić sprzedaż. Klienci dokonują decyzji zakupowych w określony sposób ? częściej sięgają po produkty na wysokości wzroku, zwracają uwagę na oświetlenie i dobór kolorów. Istotnym czynnikiem jest dla nich cena ? jej brak przy wyeksponowanym produkcie może znacząco wpłynąć na spadek sprzedaży. W pracy handlowców pomocne są aplikacje, które pozwalają sprawdzić, czy sklep dotrzymuje ustalonych standardów. Wystarczy zdjęcie badanej ekspozycji, by sprawdzić jej jakość i efektywność.

? Odpowiednie ulokowanie produktu może drastycznie podnieść lub obniżyć sprzedaż w przypadku niewłaściwego wyeksponowania produktu. Różnice mogą sięgać od 50 do 100 proc., a nawet więcej ? przekonuje w rozmowie Wiktor Miałkowski, partner w firmie Pro Business Solutions.

Klienci dokonują decyzji zakupowych w oparciu o wiele czynników. Decydujące znaczenie mają względy estetyczne: odpowiednie ulokowanie produktów, ich oświetlenie, przyciągająca uwagę ekspozycja. Podświadome decyzje zakupowe podejmujemy w ciągu 90 sekund. Dlatego tak istotne jest odpowiednie ułożenie asortymentu. Większość firm, zwłaszcza z sektora produktów szybkozbywalnych, ustala własne standardy ekspozycji, do których się stosują.

? Najważniejsza zasada polega na tym, że produkt powinien być widoczny dla klienta. Jeśli mamy produkt masowy poszukiwany przez klientów, to przede wszystkim trzeba go eksponować tam, gdzie znajdują się klienci, musimy się skupić na obserwacji, w jaki sposób ten klient po sklepie się przemieszcza. W przypadku produktów specjalistycznych należy się zastanowić nad tym, z jakich innych kategorii produktowych korzysta klient i eksponować je obok kategorii komplementarnych ? tłumaczy Miałkowski.

Jak wskazuje ekspert Pro Business Solutions, przy kontroli handlowców większy nacisk kładziony jest właśnie na ekspozycję niż na same wyniki sprzedażowe.

? To nie tylko właściwe miejsce, lecz także odpowiednia wysokość, aby klient widział produkt we właściwej ilości i był wspierany na bieżąco właściwymi materiałami marketingowymi. Co ważne i często niedoceniane, w większości produktów bardzo istotne jest umieszczenie wyraźnej ceny. Jej brak przy eksponowaniu produktu może obniżyć sprzedaż nawet o 50 procent ? mówi Wiktor Miałkowski.

 

Zobacz całą wypowiedź:

Wybrane ogłoszenia

Super miękki notes/pamiętnik Squishy - Jednorożec ...
Nowy wymiar biurowej elegancji!
Pióra wieczne i kulkowe na naboje.
Przepiękne plecaki - 2 propozycje.
Przyjaciel na Dobre i Złe Chwile
Dla chłopca i dziewczynki
Genialna książka dla dziewczynek.
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Piórnik z kolekcji Coca-Cola do zadań specjalnych ...
Książeczka idealna dla małych i dużych modniś. ...
Dostępny w 7 kolorach.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Jakie pędzelki nadają się do malowania artystycznego?

    Pędzle jako narzędzia malarskie służące do nanoszenia farby na papier mają wiele zastosowań. Sprawdzają się zarówno w amatorskich malunkach, jak i malarstwie artystycznym. W przypadku drugiej opcji duże znaczenie ma właściwe dobranie pędzla do techniki, a także efektu, który chce się uzyskać. Satysfakcja z powstałego obrazu wynika bowiem nie tylko z umiejętności, ale z posiadania odpowiednich narzędzi.

    Więcej…  
  • Ponad połowa Polaków regularnie stresuje się swoją pracą.

    Polscy pracownicy są jednymi z najbardziej zestresowanych w Europie. Ponad połowa regularnie stresuje się swoją pracą, co może prowadzić do problemów ze zdrowiem, spadku efektywności, wypalenia zawodowego, a w konsekwencji ? konieczności odejścia z firmy. Zdaniem ekspertów stresem w firmie można jednak odpowiednio zarządzać, m.in. dzięki właściwej organizacji pracy i dobrej komunikacji w zespole. Decydującą rolę odgrywa lider, którego zadaniem jest kształtowanie przyjaznego środowiska pracy. 

    Więcej…