Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 
Teoretycznie wszyscy wiedzą, że abonament radiowo-telewizyjny trzeba płacić. Jednak tylko teoretycznie. Zaledwie 10% gospodarstw domowych to robi, a jeszcze mniej firm, na które spada taka sama odpowiedzialność. Słuchasz radia w samochodzie - spodziewaj się wizyty Poczty Polskiej.
 
W ostatnich dniach nie tylko internet ale przede wszystkim same firmy donoszą o niespodziewanych wizytach urzędników reprezentujących Pocztę Polską. Ku ich zaskoczenie główne pytanie niezapowiedzianych gości odnosi się do liczby samochodów firmowych.

- To było naprawdę duże zaskoczenie. Pewnego dnia w firmie pojawiły się dwie Panie legitymujące się dokumentem potwierdzającym reprezentację Poczty Polskiej. Okazały mi "nakaz", z którym niestety nie udało mi się dokładnie zapoznać, gdyż od razu zapytały, czy firma ma swoje samochody. Nie spodziewając się niczego odpowiedziałam, że tak. - relacjonuje nam właścicielka biura rachunkowego z Wrocławia.
 
Jak informuje Pani Anna, na początku myślała, że chodzi o radio, które każdego dnia słychać w jej biurze. Na szczęście korzysta wyłącznie z odbiornika internetowego, co zwalnia ją z obowiązku opłacania abonamentu RTV. Gdyby w biurze grało tradycyjne radio, sytuacja byłaby zgoła inna. 
Fakt słuchania radia z internetu nie nakłada obowiązku płacenia abonamentu. Jednak ta sama muzyka wydobywająca się z radioodbiornika nakłada obowiązek na firmę zarejestrowania go oraz opłacania każdego miesiąca, za każde urządzenie odrębnej opłaty w wysokości 7 zł miesięcznie. 
 
Niestety tego dnia Pani Anna nie miała szczęścia. Jako właścicielka stara się przestrzegać zasad prowadzenia firmy. Ku jej zaskoczeniu i zapewne niewiedzy, okazało się, że ustawa abonamentowa uwzględnia nie tylko radia w biurze, ale także te zamontowane w jej samochodach służbowych.

- Na pytanie, czy mam samochód firmowy i ile sztuk, uczciwie odpowiedziałam, że tak, mimo, że tego dnia nie było go pod firmą. Co stałoby się gdybym się nie przyznała - tego nie wiem. - mówi nam właścicielka z Wrocławia. - Panie były miłe i po uzyskaniu informacji, że posiadam auto, spytało o jego wyposażenie, a konkretnie radio, które jak je poinformowałam, było fabrycznie montowane. - dodaje.
 
W związku z tym, że firma Pani Anny nie mogła przedstawić stosownych dokumentów, uzyskała je od Pań z poczty Polskiej z poradą, aby tego samego dnia dokonała rejestracji i opłaty. Dodatkowo właścicielka kontrolowanej firmy musiała podpisać dokument deklarujący jak długo w zasobach firmy znajduje się rzeczony samochód. 
Co dalej? Obecnie sytuacja Pani Anny jest w toku. Sama właścicielka liczy na pozytywne rozwiązanie tej sytuacji. Doświadczenia jednak innych przedsiębiorców nie są tak kolorowe.
 
Zgodnie z ustawą:

Obowiązek uiszczania opłaty abonamentowej powstaje z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano rejestracji odbiornika  radiofonicznego lub telewizyjnego.

Rejestracji odbiorników rtv dokonuje się w placówkach pocztowych operatora wyznaczonego (Poczty Polskiej SA), w terminie 14 dni od dnia wejścia w ich posiadanie.

Dowodami zarejestrowania odbiornika są:
 
  • ?Zgłoszenie rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych albo zmiany danych?,
  • ?Zawiadomienie o nadaniu indywidualnego numeru identyfikacyjnego użytkownika?.
Rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych można również dokonać przez stronę internetową Poczty Polskiej SA. 

Firmy i instytucje wnoszą opłatę abonamentową za każdy używany odbiornik radiofoniczny i telewizyjny.

Osoby fizyczne uiszczają jedną opłatę abonamentową (radiową, telewizyjną lub radiowo-telewizyjną) niezależnie od liczby używanych odbiorników w gospodarstwie domowym lub w samochodzie.

Jedna opłatę, niezależnie od liczby używanych odbiorników, wnoszą również podmioty lecznicze niebędące przedsiębiorcami w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, sanatoria, żłobki, publiczne i niepubliczne jednostki organizacyjne systemu oświaty, publiczne i niepubliczne uczelnie, a także domy pomocy społecznej ? w tym samym budynku, zespole budynków lub w samochodach będących w ich używaniu.

To właśnie na nią powołują się urzędnicy. Nieświadomi i zaskoczeni przedsiębiorcy załamują ręce. 

- Jestem zmuszony powyciągać wszystkie radia z samochodów moich handlowców. - zapowiada Pan Andrzej z Kielc. - Co jednak mam zrobić z radiem, które przyniosła do pracy moja pracownica? - pyta.

W jaki sposób Państwo będzie chciało jeszcze wypełnić finansową lukę? W kwietniu 2017 roku TVP proponowało, aby żądać abonamentu radiowego od wszystkich posiadaczy samochodów, a nie tylko od firm. W zamyśle telewizji miało to być realizowane poprzez przydzielenie instytucji odpowiedzialnej za egzekwowanie opłat abonamentowych prawa dostępu do danych zgromadzonych w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Problem w tym, że dziś jest ona pełna błędów i wpisów o samochodach, które już dawno nie istnieją.

Póki co usunięcie radia z samochodu może pomóc Panu Andrzejowi - na jak długo? Tego jeszcze nie wiemy. 

Wiemy jednak, że kara za unikanie opłat abonamentowych, którą nakłada na firmy dyrektor Centrum Obsługi Finansowej Poczty Polskiej, wynosi 30-krotność miesięcznej opłaty abonamentowej za każde niezarejestrowane urządzenie. W przypadku wielu urządzeń kary mogą sięgnąć nawet kilkunastu tysięcy złotych. Jeśli więc posiadasz liczną flotę samochodową dostosuj się panujących przepisów, bo skutki finansowe mogą zaboleć.

Teoretycznie wszyscy wiedzą, że abonament radiowo-telewizyjny trzeba płacić. Jednak tylko teoretycznie. Zaledwie 10% gospodarstw domowych to robi, a jeszcze mniej firm, na które spada taka sama odpowiedzialność. Słuchasz radia w samochodzie - spodziewaj się wizyty Poczty Polskiej.
 
W ostatnich dniach nie tylko internet ale przede wszystkim same firmy donoszą o niespodziewanych wizytach urzędników reprezentujących Pocztę Polską. Ku ich zaskoczenie główne pytanie niezapowiedzianych gości odnosi się do liczby samochodów firmowych.

- To było naprawdę duże zaskoczenie. Pewnego dnia w firmie pojawiły się dwie Panie legitymujące się dokumentem potwierdzającym reprezentację Poczty Polskiej. Okazały mi "nakaz", z którym niestety nie udało mi się dokładnie zapoznać, gdyż od razu zapytały, czy firma ma swoje samochody. Nie spodziewając się niczego odpowiedziałam, że tak. - relacjonuje nam właścicielka biura rachunkowego z Wrocławia.
 
Jak informuje Pani Anna, na początku myślała, że chodzi o radio, które każdego dnia słychać w jej biurze. Na szczęście korzysta wyłącznie z odbiornika internetowego, co zwalnia ją z obowiązku opłacania abonamentu RTV. Gdyby w biurze grało tradycyjne radio, sytuacja byłaby zgoła inna. 
Fakt słuchania radia z internetu nie nakłada obowiązku płacenia abonamentu. Jednak ta sama muzyka wydobywająca się z radioodbiornika nakłada obowiązek na firmę zarejestrowania go oraz opłacania każdego miesiąca, za każde urządzenie odrębnej opłaty w wysokości 7 zł miesięcznie. 
 
Niestety tego dnia Pani Anna nie miała szczęścia. Jako właścicielka stara się przestrzegać zasad prowadzenia firmy. Ku jej zaskoczeniu i zapewne niewiedzy, okazało się, że ustawa abonamentowa uwzględnia nie tylko radia w biurze, ale także te zamontowane w jej samochodach służbowych.

- Na pytanie, czy mam samochód firmowy i ile sztuk, uczciwie odpowiedziałam, że tak, mimo, że tego dnia nie było go pod firmą. Co stałoby się gdybym się nie przyznała - tego nie wiem. - mówi nam właścicielka z Wrocławia. - Panie były miłe i po uzyskaniu informacji, że posiadam auto, spytało o jego wyposażenie, a konkretnie radio, które jak je poinformowałam, było fabrycznie montowane. - dodaje.
 
W związku z tym, że firma Pani Anny nie mogła przedstawić stosownych dokumentów, uzyskała je od Pań z poczty Polskiej z poradą, aby tego samego dnia dokonała rejestracji i opłaty. Dodatkowo właścicielka kontrolowanej firmy musiała podpisać dokument deklarujący jak długo w zasobach firmy znajduje się rzeczony samochód. 
Co dalej? Obecnie sytuacja Pani Anny jest w toku. Sama właścicielka liczy na pozytywne rozwiązanie tej sytuacji. Doświadczenia jednak innych przedsiębiorców nie są tak kolorowe.
 
Zgodnie z ustawą:

Obowiązek uiszczania opłaty abonamentowej powstaje z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano rejestracji odbiornika  radiofonicznego lub telewizyjnego.

Rejestracji odbiorników rtv dokonuje się w placówkach pocztowych operatora wyznaczonego (Poczty Polskiej SA), w terminie 14 dni od dnia wejścia w ich posiadanie.

Dowodami zarejestrowania odbiornika są:
 
  • ?Zgłoszenie rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych albo zmiany danych?,
  • ?Zawiadomienie o nadaniu indywidualnego numeru identyfikacyjnego użytkownika?.
Rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych można również dokonać przez stronę internetową Poczty Polskiej SA. 

Firmy i instytucje wnoszą opłatę abonamentową za każdy używany odbiornik radiofoniczny i telewizyjny.

Osoby fizyczne uiszczają jedną opłatę abonamentową (radiową, telewizyjną lub radiowo-telewizyjną) niezależnie od liczby używanych odbiorników w gospodarstwie domowym lub w samochodzie.

Jedna opłatę, niezależnie od liczby używanych odbiorników, wnoszą również podmioty lecznicze niebędące przedsiębiorcami w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, sanatoria, żłobki, publiczne i niepubliczne jednostki organizacyjne systemu oświaty, publiczne i niepubliczne uczelnie, a także domy pomocy społecznej ? w tym samym budynku, zespole budynków lub w samochodach będących w ich używaniu.

To właśnie na nią powołują się urzędnicy. Nieświadomi i zaskoczeni przedsiębiorcy załamują ręce. 

- Jestem zmuszony powyciągać wszystkie radia z samochodów moich handlowców. - zapowiada Pan Andrzej z Kielc. - Co jednak mam zrobić z radiem, które przyniosła do pracy moja pracownica? - pyta.

W jaki sposób Państwo będzie chciało jeszcze wypełnić finansową lukę? W kwietniu 2017 roku TVP proponowało, aby żądać abonamentu radiowego od wszystkich posiadaczy samochodów, a nie tylko od firm. W zamyśle telewizji miało to być realizowane poprzez przydzielenie instytucji odpowiedzialnej za egzekwowanie opłat abonamentowych prawa dostępu do danych zgromadzonych w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Problem w tym, że dziś jest ona pełna błędów i wpisów o samochodach, które już dawno nie istnieją.

Póki co usunięcie radia z samochodu może pomóc Panu Andrzejowi - na jak długo? Tego jeszcze nie wiemy. 

Wiemy jednak, że kara za unikanie opłat abonamentowych, którą nakłada na firmy dyrektor Centrum Obsługi Finansowej Poczty Polskiej, wynosi 30-krotność miesięcznej opłaty abonamentowej za każde niezarejestrowane urządzenie. W przypadku wielu urządzeń kary mogą sięgnąć nawet kilkunastu tysięcy złotych. Jeśli więc posiadasz liczną flotę samochodową dostosuj się panujących przepisów, bo skutki finansowe mogą zaboleć.

Abonament RTV 2017.

Wysokość opłat abonamentowych rtv w 2017 roku (Ceny abonamentu RTV, abonament radiowy, abonament telewizyjny)

Opłata za 1 miesiąc za radioodbiornik wynosi 7,00 zł (jeżeli abonent każdego miesiąca uiszcza opłatę, wówczas opłata za okres 12 miesięcy wyniesie 84,00 zł).

Opłata za 1 miesiąc za odbiornik telewizyjny lub telewizyjny i radiofoniczny wynosi 22,70 zł (jeżeli abonent każdego miesiąca uiszcza opłatę, wówczas opłata za okres 12 miesięcy wyniesie 272,40 zł). 


Co sądzicie o obecnej sytuacji? Jeśli wasza firma ma coś na sumieniu, musicie być świadomi, ze Panie przychodzą z ulicy, bez wcześniejszego zapowiedzenia się.

Wybrane ogłoszenia

Książeczka idealna dla małych i dużych modniś. ...
Piórnik z najmodniejszej ostatnio kolekcji BESTIES ...
Nowy wymiar biurowej elegancji!
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Super miękki notes/pamiętnik Squishy - Jednorożec ...
Zestaw zakreślaczy MP Poland
Fluo marki Main Paper
Genialna książka dla dziewczynek.
Pióra wieczne i kulkowe na naboje.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • A co Ty byś wybrał kobiecie z tej oferty?

    Sezon w pełni. Sklepy szukają najciekawszych propozycji asortymentowych, które szybko znikną z ich pólek, tym samym zadowalając klienta ostatecznego. My także podczas spotkań targowych wyszukiwaliśmy perełek produktowych. Kilka z nich znaleźliśmy na stoisku firmy ROZETTE podczas targów organizowanych przez hurtownię LUKA

    Więcej…  
  • Konferencja Biuro Plus - video

    Pomysłowość, zdolności manualne, sprawność fizyczna i celne oko to tylko niektóre z cech jakimi musieli wykazać się uczestnicy gry integracyjnej w Czeladzi. Jak poradzili sobie pracownicy Biuro Plus? Z kim jeszcze spotkaliśmy się w dniach 6-7 października? O tym w naszym video.

    Więcej…