Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Pierwsze półrocze za nami. To okres wielu zmian, wielu wydarzeń i wielu nowości. Jak ocenia go branża? Czy ten rok rozpoczął się pozytywnie dla firm? O to i o plany na kolejne miesiące spytaliśmy przedstawicieli kilku z nich.

OCENA I PÓŁROCZA

Trudno powiedzieć, aby ten rok był przełomowy. Branża walczy o każdą złotówkę. U niektórych panuje marazm, niektórzy natomiast pędzą do przodu. Niestety słyszy się wokół o ostrożności w zakupach wśród klientów. Na szczęście czas ostrej walki cenowej nie był w tym roku głównym problemem. Firmy doceniają już produkty lepszej jakości za nieco wyższą cenę. Uparcie nie zaniżają swojej marży. Dla wielu firm był on naprawdę dobry. Być może nowoczesne metody promocji, zaangażowanie w reklame internetową ma na to duży wpływ? Niemniej widzimy co raz częściej zaangażowanie firm w wykorzystywanie nowych technologii i internetu w swoim rozwoju. O ile kiedyś np. w małym sklepiku papierniczym słowo e-mail było niezbyt zrozumiane o tyle teraz nawet najmniejsze podmioty dbają o swój wizerunek w mediach społecznościowych. 

Daniel Paciorek, Business Development Manager, Smart Digital Media Sp. z o.o. sp. k.

W pierwszym półroczu 2016 roku przygotowywaliśmy się do wejścia na rynek z nową marką. Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, mogę śmiało powiedzieć, że dla marki Inkdigo pierwsze półrocze w skali od 1 do 10 to jest pewna  dycha. Najważniejsze wydarzenie minionego półrocza to przede wszystkim wejście na rynek i rozwój marki Inkdigo. Poza tym tworzenie zespołu osób, z którymi osiągamy sukces. 

Trzonem naszego teamu są oczywiście dwaj doświadczeni managerowie znani wszystkim w branży - Bartek Czajkowski i Paulina Ciaciek, którzy wiedzą jak przekuć ciężką pracę na sukces. Reszta zespołu to osoby tylko i wyłącznie z branży materiałów eksploatacyjnych. To bardzo mocny i skuteczny team.

 


Paweł Piórkowski, Dyrektor Zarządzający, Rafcom

Pierwsze półrocze oceniam na 8. Osiągnęliśmy dużo lepszy wynik w porównaniu do tego samego okresu z poprzedniego roku, ale nasze wymagania cały czas rosną.


Narcyz Kamiński, właściciel, Sztuka Rodzinna

Ostatnie 6 miesięcy to bardzo intensywny czas. Oceniam go na 7 w skali od 1-10. Dlaczego? Z wydarzeń pozytywnych, które mają duży wpływ na moją ocenę to przede wszystkim nowe projekty w firmie Sztuka Rodzinna. Z negatywnych to niestety postępująca zapaść rynku księgarskiego.


Agnieszka Sowińska, Dyrektor Handlowy, Mer-Plus

Dla nas pierwsze półrocze 2016 było całkiem dobre, chociaż oceniam je na 6. To, co szczególnie korzystnie wpłynęło na moją ocenę to uczestnictwo firmy Mer-Plus i marki JOVI w targach w największych hurtowniach papierniczych na rynku. W tym miejscu pragnę podziękować właścicielom hurtowni za zaproszenie nas. 

 


 

Jarosław Motyl, Dyrektor Generalny, Lambda Sp. z o.o.

Pierwsze półrocze 2016 roku oceniam na 7. Chcę zaznaczyć, że rok 2016 jest szczególnie ważny dla naszej firmy, ze względu na obchodzony jubileusz istnienia firmy ? to już 25 lat na rynku. Z tej okazji został zorganizowany Konkurs dla naszych klientów trwający przez cały rok jubileuszowy, w którym do wygrania było i jest mnóstwo atrakcyjnych nagród (telewizory, markowe słuchawki, głośniki bluetooth i wiele innych). W ten sposób chcieliśmy podziękować naszym klientom, że już tyle lat darzą nas zaufaniem i lojalnością oraz, że to także dzięki nim od tylu lat pozostajemy jednym z wiodących polskich producentów markowych materiałów eksploatacyjnych do urządzeń biurowych. Dodatkowo, oprócz wymienionego konkursu, organizowane są też co miesiąc promocje, podkreślające dwudziestopięcioletnią obecność firmy Lambda na rynku materiałów eksploatacyjnych. Reasumując można powiedzieć, że wszystkie działania rozwojowe mające na celu rozszerzenie oferty, podwyższenie standardów obsługi jak i działania promocyjne na drugie półrocze, koncentrować się będą wokół obchodów srebrnego jubileuszu firmy, po to aby nie tylko firma, ale także nasi klienci mogli się cieszyć z wspólnie spędzonych 25 lat.


 

Rafal Tataruch, właściciel firmy Rosakids.pl

Myślę, że minionemu półroczu mogę dać notę 7-8 - jest dobrze, ale możemy to jeszcze poprawić. Jesteśmy zadowoleni ze znaczącego wzrostu sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku pomimo znacznie mniejszej liczby dzieci, które idą do klasy pierwszej. Jest to dla nas istotne, bo większa część naszych produktów jest oferowana dla klas I-III. Najważniejsze dla nas wydarzenia minionego półrocza to zdecydowanie targi i to wszystkie, w których uczestniczyliśmy. Ze wszystkich targów, w których uczestniczyliśmy jesteśmy zadowoleni. Jest to główny kanał kontaktu z naszymi odbiorcami i też główny kanał sprzedaży. Dla nas ważne jest że klient przychodząc do nas podczas targach jest zadowolony z poprzedniego sezonu, bo sprzedał wszystkie nasze produkty i oczywiści robi większe zamówienie na następny sezon a tacy kliencie byli w większości.

 

CO NOWEGO

Czy w branży wydarzyły się jakieś wyjątkowo nowe wydarzenia? Mamy wrażenie, że nasz sektor rynku toczy się powoli sprawdzoną drogą. W styczniu jak zawsze ta sama liczba wystawców i uczestników odwiedziła targi PaperWorld. Od lutego jak co roku ruszył sezon targowy. Minitargi, kontraktacje, szkolenia ? zwal jak zwał ? chodziło o to, aby pokazać nowości i napędzić sprzedaż. 

Nowością w tym roku były na pewno transfery różnych osób z naszej branży między firmami. To, co zauważamy to ogromna lojalność pracowników wobec swoich odbiorców ? zmienia się tylko szyld, pod którym właśnie występują.

Niezaprzeczalnie bardzo duży ruch zauważalny był w sektorze materiałów eksploatacyjnych. Nowe firmy, nowe marki, nowe twarze ? pod tym hasłem szły informacje z naszego portalu. 

Co także utkwiło nam w pamięci to ogromne zaangażowanie firm w multimedia, internet i media społecznościowe. A poza tym wszyscy żyliśmy Euro 2016 ;) Co jednak wydarzyło się u naszych Partnerów? Zobaczcie co nam powiedzieli. 

Daniel Paciorek, Business Development Manager, Smart Digital Media Sp. z o.o. sp. k.

Działamy zaledwie kilka miesięcy, ale z całą pewnością mogę stwierdzić, że jestem spokojny o dalszy rozwój naszego biznesu, ponieważ z takim zespołem wszystkie cele biznesowe stają się osiągalne. Inkdigo to marka Premium wysokiej jakości. Cieszymy się że mamy dostawców z najwyższej światowej półki, ponieważ nasi azjatyccy partnerzy bardzo mocno nas wspierają, dlatego też jako pierwsi na rynku mamy nowości produktowe. Oczywiście o certyfikatach ISO nie muszę wspominać bo wydaje mi się że to już jest standard w naszej branży. W obecnej chwili bardzo mocno rozbudowujemy naszą produkcję tonerów, która jest zlokalizowana w moim rodzinnym mieście Wrocławiu. Jak mówią inni: "mekka branży materiałów eksploatacyjnych w Polsce".W niedługim czasie będziemy jeszcze bardziej konkurencyjni, o czym na pewno będę informował

Paweł Piórkowski, Dyrektor Zarządzający, Rafcom

Najważniejsze wydarzenia minionego półrocza w naszej firmie, to oczywiście trwający konkurs dla klientów połączony z wyjazdem do Portugalii, kolejne umowy handlowe z ważnymi Partnerami oraz certyfikat systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieny pracy ISO 18001. W minionym półroczu wprowadzilismy także do oferty około 50-ciu nowych indeksów pod marką Prism. Doszły też nowe karty pamięci micro SDHC firmy Kingston. Od tego roku oferujemy również materiały eksploatacyjne 3D.

Z najświeższych informacji, które już mogę ogłosić to nowa twarz w naszym teamie - od 1-go sierpnia, powitaliśmy także w naszym zespole bardzo doświadczoną w naszej branży osobę, panią Reginę Telegę. 

Jarosław Motyl, Dyrektor Generalny, Lambda Sp. z o.o.

Co roku staramy się sprostać potrzebom naszych klientów i szybko na nie reagować poprzez wprowadzanie nowych produktów do sprzedaży, poszerzając tym samym ( i tak bogatą ) ofertę. W minionym półroczu ofertę tonerów do drukarek laserowych poszerzyliśmy o ponad 60 modeli. Nie sposób wymienić wszystkich, wspomnę może iż jako jedni z pierwszych wprowadziliśmy do sprzedaży tonery do monochromatycznych drukarek laserowych HP LaserJet Pro M 400 ( kod OEM: CF226A) czy też komplet tonerów do kolorowych drukarek laserowych Rother HL8250 (kod OEM: TN326 C,M,Y,K). Deklaruję, że tempo prac w zakresie wprowadzania nowości do produkcji i obrotu handlowego będzie tylko rosło.

Agnieszka Sowińska, Dyrektor Handlowy, Mer-Plus

Ostatnie półrocze to ogromna liczba nowości w naszej ofercie. Nasz asortyment powiększył się o takie produkty jak: flamastry dekoracyjne do tkanin, miękka kredki świecowe do gładkich powierzchni, m.in. szkło, plastik, porcelana, jak również świetnie się sprawdzająca jako pierwsza kredka dla dzieci, dzięki lekkości malowania, lakier akrylowy - werniks w nowych pojemnościach, 250ml, w trzech wariantach, z połyskiem, świecący w ciemności oraz z brokatem, nowe kolory farb akrylowych, złoty i srebrny, w dwóch pojemnościach, nowe opakowanie farb do malowania palcami, w ergonomicznej 750ml butelce, ciastoplastolina w dużych pojemnościach, 460g, w dwóch wariantach kolorystycznych, neon i classic, glina modelarska samoutwardzalna w trzech gramaturach, 250g, 500g, 1000g, w nowym kolorze szarym, imitująca beton, nowa kolorystyka kredek do malowania twarzy w sztyfcie, kolory dedykowane dla chłopców i dla dziewczynek oraz kredki żelowe z funkcją zakreślania.

Narcyz Kamiński, właściciel, Sztuka Rodzinna

Oj dużo się w tym roku zadziało. Przede wszystkim do naszej oferty wprowadziliśmy mnóstwo nowości pod marką własną NARCISSUS jak chociażby hitowe torby 2D wyglądające jakby były wyjęte z kreskówek. Cieszą się one ogromnym zainteresowaniem nie tylko na naszym rynku ale i za granicą. W tym roku szczególnie kładziemy nacisk na promocje naszej marki właśnie poza granicami Polski, co jest bardzo dobrze przyjęte przez sąsiadujące kraje. 

Rafal Tataruch, właściciel firmy Rosakids.pl

Nowością, która dobrze "wypaliła" był wprowadzony na ten sezon model plecaka 404-31 - w trzech różnych wzorach (kolorystyce) dla chłopców i dla dziewcząt z regulacją dopasowania plecaka do wzrostu dziecka, podwójnie regulowanymi i profilowanymi szelkami i pasem biodrowym. Klientom tak bardzo spodobał się ten model, że praktycznie wysprzedał się całkowicie już w pierwszej części sezonu. 

PLANY NA II PÓŁROCZE

Rafal Tataruch, właściciel firmy Rosakids.pl

W drugim półroczu nie mamy żadnych nowości - takie będą przez nas oferowane na nowy sezon szkolny 2017. Jednak już pod koniec br będziemy mogli pokazać kolekcję, która będzie oferowana na 2017 rok. 

Paweł Piórkowski, Dyrektor Zarządzający, Rafcom

W drugim półroczu wejdzie dużo nowości w zakresie alternatywnych materiałów eksploatacyjnych, oczywiście pod marką Prism. Mamy w planach również rozszerzyć naszą ofertę o dwa nowe segmenty rynku, szczegółów na razie nie chciałbym zdradzać. 

Agnieszka Sowińska, Dyrektor Handlowy, Mer-Plus

Najważniejsze plany firmy Mer-Plus to uczestnictwo w jesiennej edycji targów oraz dalsze akcje promocyjne marki JOVI. Nie zabraknie oczywiście w naszej działalności także warsztatów kreatywnych dla nauczycieli. 

Narcyz Kamiński, właściciel, Sztuka Rodzinna

Drugie półrocze to przygotowania do sprzedaży kalendarzy. W naszej ofercie pojawią sie nowe wzory i piękne wzory z oferty sygnowanej marką PaperBlanks.

 

 

Wybrane ogłoszenia

Przepiękne plecaki - 2 propozycje.
Nowy wymiar biurowej elegancji!
Poszukiwani pracownicy
Nowość w ofercie Rafcom.
Zestaw zakreślaczy MP Poland
Fluo marki Main Paper
Super miękki notes/pamiętnik Squishy - Jednorożec ...
Idealne dla domowych artystów.
Dla chłopca i dziewczynki
Najlepsza licencja tego roku!

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Znamy najciekawsze prezenty roku...

    21 maja w centrum targowo-konferencyjnym w Warszawie przy ulicy Marsa odbyła się ceremonia wręczenia nagród dla produktów idealnych na prezent. W trzech kategoriach nagrodziliśmy sześć firm. W tym roku wręczyliśmy także wyróżnienie specjalne.

    Więcej…  
  • Nowa kolekcja tablic dla dzieci od MemoBe

    Trzymając się kluczowych haseł marki, czyli “odkrywaj siebie” oraz “odkrywaj możliwości”, MemoBe przedstawia kolekcję tablic edukacyjnych dedykowanych dzieciom. Tym sposobem zaprasza najmłodszych do ośmiu tematycznych przygód, które łączą edukację z elementami zabawy.

    Więcej…