Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Złośliwe oprogramowania, wirusy oraz ataki hakerów to najczęściej wymieniane zagrożenia, jakich obawiają się polscy przedsiębiorcy z sektora MŚP – wynika z badania ARC Rynek i Opinia, wykonanego na zlecenie firmy home.pl. A jak się zabezpieczają? Używają programów antywirusowych, stosują certyfikaty SSL, ale też zlecają zarządzanie zabezpieczeniami specjalistycznym firmom.

 

- Celem badania było sprawdzenie znajomości zagrożeń, które czyhają na przedsiębiorców w internecie. Chcieliśmy się także dowiedzieć, czy ta wiedza ma przełożenie na stosowanie przez nich odpowiednich zabezpieczeń – mówi Łukasz Daszkiewicz, kierownik produktów bezpieczeństwa z home.pl. – Bo to właśnie przedsiębiorcy są najczęściej narażeni na działania ze strony nieuczciwych ludzi, którzy infekują ich komputery wirusami, kradną dane firm oraz ich klientów. Dlatego muszą wykazać się w tej kwestii dużą odpowiedzialnością.

Z badania wynika, że zdecydowanie najczęściej wymienianym zagrożeniem utrudniającym prowadzenie biznesu okazały się złośliwe oprogramowanie i wirusy. Taką odpowiedź wskazało aż 42 proc. ankietowanych. Respondenci wymienili także ataki hakerów (26 proc.), wykradanie danych osobowych (13 proc.), phishing (8 proc.), fałszywe oprogramowanie ochronne (4 proc.) i zapamiętywanie haseł w przeglądarce (4 proc.). Tylko 11 proc. ankietowanych odpowiedziało, że nie obawia się niczego.

A w jaki sposób przedsiębiorcy dbają o bezpieczeństwo w internecie? Używają programów antywirusowych (74 proc. respondentów), aktualizują dane z przeglądarek i aplikacji (47 proc.), nie rozsyłają poufnych danych w e-mailach (41 proc.). Ankietowani aktualizują także systemy operacyjne (40 proc.), szkolą pracowników z bezpieczeństwa w sieci (28 proc.), wymagają od nich tworzenia silnych, skomplikowanych haseł (23 proc.), szyfrują dane (22 proc.), stosują certyfikaty SSL (18 proc.),

Powierzają bezpieczeństwo danych informatykom (4 proc.) oraz firmom zewnętrznym (3 proc.). Tylko 2 proc. firm nie stosuje żadnych zabezpieczeń. 

- Analizując wyniki badania, widać wyraźnie, że polscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z zagrożeń i inwestują w oprogramowania, które mają im przeciwdziałać – uważa Łukasz Daszkiewicz. – Od lat mówimy im o tym, jak bezpiecznie prowadzić biznes w sieci. Oferujemy im wysokiej jakości światowe rozwiązania: certyfikaty SSL oprogramowanie firmy Kaspersky oraz backupy (kopie zapasowe danych). Polacy coraz częściej decydują się przeprowadzanie transakcji w sieci. A kto musi zadbać o ich bezpieczeństwo? Oczywiście firmy, z których usług korzystają.


Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2016 r. Wzięło w nim udział 200 właścicieli, dyrektorów, specjalistów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo mikro (od 1 do 9 pracowników), małych (10 - 49 pracowników) i średnich firm (50 - 249 pracowników),  działających m.in. w branżach: samochodowej, przetwórstwa przemysłowego, budowlanej, finansowej, transportowej, gastronomicznej i hotelarskiej.

Wybrane ogłoszenia

Flamastry artystyczne Alpino - 30 kolorów
Totalny hit sprzedażowy!!
Totalna nowość w marce ESCUELA!
Nowa oferta marki JOVI
Ręcznie malowane torebki.
Idealna do domowego biura.
Idealna dla dzieci i dorosłych.
Pióra wieczne i kulkowe na naboje.
Kolorowe maseczki w dwóch rozmiarach.
Nowe tonery do drukarek Canon.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Idealny zeszyt dla "opornych na wiedzę"

    Potęgi, całki, kolejność działań, ułamki, procenty...Kto z nas dorosłych chciałby powrócić do szkolnej ławki i być właśnie teraz przywołanym do tablicy? Czasy szkolne to cudowny okres w życiu każdego z nas, ale z lat młodości na pewno bardziej wolimy wakacje aniżeli rok szkolny.

    Więcej…  
  • To był rok pod hasłem szybkich akcji...

    Polska, rodzinna firma. Wspólny cel, wspólne plany na rozwój. Niezmiennie w czołówce naszych rodzimych producentów. W zeszłym roku doceniona za swoją działalność kolejną Gazelą Biznesu. Jej pomysłodawca i twórca wyróżniony najważniejszą nagrodą Meeting Premiera 2017. Dziś rozmawiamy z Wiesławem Kozaneckim, Prezesem firmy Panta Plast Sp. z o.o. - najbardziej zasłużoną osobą w branży PBS.

    Więcej…