Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Żyjemy w coraz bardziej połączonej gospodarce. Klienci, współpracownicy oraz dostawcy są rozsiani po całym globie, a łączą ich informacje. Przywiązani do tej łączności czujemy coraz większą potrzebę mobilności. Dziś wiele informacji biznesowych musi być dzielonych, przetwarzanych, magazynowanych, indeksowanych i przeszukiwanych. W związku z tym niemal 80 procent firm chce zużywać mniej papieru i zastąpić go cyfrowymi dokumentami - w części lub nawet całej firmie.

Oczywiście cyfrowa transformacja nie odbywa się z dnia na dzień. Im większa skala projektu i większa firma, tym jest ona bardziej skomplikowana.

Ponieważ mamy do czynienia z dużą inwestycją, niezwykle ważne jest, aby te projekty zakończyły się sukcesem ? a to zależy od ich skutecznego wdrażania wśród użytkowników końcowych. Implementując nowy system, który fundamentalnie zmienia najbardziej powszechne procesy i procedury w firmie, jest sprawą oczywistą, że dla pracowników oznaczać to będzie konieczność nabycia nowej wiedzy i niektórzy z nich mogą być odporni na zmiany. Jest kilka kluczowych rzeczy, które można zrobić, aby zapewnić by inwestycja w digitalizację biura nie trafiła na opór.

Podkreśl korzyści użytkowników

Transformacja w kierunku digitalizacji biura może przynieść ogromne korzyści firmie, ale może również uprościć życie pracowników. Ważne jest, aby edukować końcowych użytkowników co do korzyści jakie otrzymają z takiego procesu, wliczając w to mniej czasu potrzebnego na powtarzalne, manualne czynności, większą produktywność oraz łatwiejsze odnajdowanie informacji i raportowanie.

Angażuj użytkowników na wszystkich etapach, od samego początku

W zachęcaniu do akceptacji zmian nie chodzi tylko o pokazywanie użytkownikom w jaki sposób zyskają, ale również sprawienie, że poczują się zaangażowani w proces podejmowania decyzji. Podchodząc do jakiegokolwiek projektu digitalizacji, bardzo ważne jest aby otrzymać wkład od kluczowych użytkowników, którzy mogą rzucić światło na aktualne problemy i  najlepsze procesy obiegu dokumentów, które pomogą je rozwiązać.

Wybierz ewangelistę spośród użytkowników na każdym poziomie biznesu

Zawsze znajdą się tacy użytkownicy, którzy przyjmą zmiany z entuzjazmem i ważne jest, aby zaangażować ich na bardzo wczesnym etapie. Ci ludzie istnieją na wszystkich poziomach organizacji i będą pomocni w zachęcaniu i edukowaniu innych w procesie adopcji nowych systemów.

Współpraca pomiędzy działami

Wiele firm boryka się z danymi i treściami, które wykraczają poza poszczególne działy. Projekty digitalizacji mogą być świetnym sposobem na zburzenie muru pomiędzy pionami organizacyjnymi. Zachęcanie do interakcji między użytkownikami i zacieśniania więzi pomiędzy działami może być świetnym sposobem na wzmocnienie potencjalnych korzyści, wykraczającymi poza obszar odpowiedzialności konkretnego użytkownika.

Jeśli tylko możesz - daj wybór

Każdy projekt, którego celem jest stworzenie bardziej cyfrowego biura będzie wymagał podjęcia decyzji odnośnie sprzętu i oprogramowania. Mogą to być zarówno urządzenia wielofunkcyjne, jak i systemy zarządzania treścią, platformy mobilnego dostępu i inne. Zamiast wybierając jedną i wymuszając jej stosowanie wszędzie, użytkownicy o wiele lepiej zareagują jeśli zaoferuje im się wybór platform. Zdecydowanie się na bazową platformę, która może wspierać i łączyć różne aplikacje i rodzaje sprzętu da użytkownikom poczucie wyboru i wolności.

Autor: Grzegorz Najda, Prezes Lexmark Polska

 

Wybrane ogłoszenia

Dostępny w 7 kolorach.
Z naklejkami Kredki dwustronnne
Przyjaciel na Dobre i Złe Chwile
Piórnik z najmodniejszej ostatnio kolekcji BESTIES ...
Przepiękne plecaki - 2 propozycje.
Idealne dla domowych artystów.
Pióra wieczne i kulkowe na naboje.
Zestaw zakreślaczy MP Poland
Poszukiwani pracownicy

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • CMYK i RBG - czym różnią się przestrzenie barwne

    Przestrzenie kolorystyczne to jeden z tych elementów, które wydają się najbardziej skomplikowane początkującym fotografom. Jeżeli jednak chcemy drukować swoje zdjęcia, zrozumienie różnic między RGB i CMYK znacznie ułatwi nam zadanie. 

    Więcej…  
  • Ministerstwo Finansów po raz kolejny negatywnie rozpatrzyło postulaty Izby!

    PIAP wraz Kancelarią TAX-LEX w styczniu 2020 roku w swoim piśmie zarekomendował Ministerstwu Finansów zmiany, dotyczące między innymi zniesienia obowiązku prowadzenia ewidencji upominków reklamowych. Ministerstwo odniosło się do przedstawionych rozwiązań, niestety odpowiedź była negatywna. Swoją decyzję MF argumentuje m.in. zbyt dużymi kosztami dla budżetu Państwa, ryzykiem powstania ?dziur w prawie? wykorzystywanych przez przedsiębiorców oraz obecną sytuacją związaną z pandemią COVID-19.

    Więcej…