Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Badania Coleman Parks zrealizowane na zlecenie Ricoh pokazują, że 71% spośród kadry zarządzającej w Europie i na Bliskim Wschodzie zakłada, że kierowana przez nich organizacja osiągnie cyfrową dojrzałość w ciągu najbliższych 5 lat. 

Dojrzałość cyfrowa rozumiana jako zwiększanie wydajności firmy dzięki wykorzystaniu zaawansowanych narzędzi, zainteresowanie nowymi możliwościami technologicznymi, zaangażowanie w rozwój inicjatyw opartych o najnowsze rozwiązania oraz elektroniczne zarządzanie procesami uznawana jest za priorytet przez 77% przedstawicieli najwyższej kadry zarządzającej przedsiębiorstw z Europy i Bliskiego Wschodu. Przeprowadzone na zlecenie Ricoh Europe przez Coleman Parks badania pokazują, że znacząca większość, 71% spośród nich jest pewna, że w ciągu 5 lat osiągną stan cyfrowej dojrzałości. 

Wyniki badań pokazują bardzo duży optymizm związany z kwestią osiągnięcia dojrzałości cyfrowej, jednocześnie dość mocno kontrastują z przeprowadzoną w zeszłym roku analizą. Wtedy aż 63% badanych wskazało, że ich firma nie jest jeszcze gotowa na cyfrową transformację. Według specjalistów Coleman Parks ta sytuacja może wiązać się z ogromnym tempem w jakim postępują zmiany technologiczne oraz rośnie świadomość korzyści, które z nich wynikają. Pomimo, że 68% badanych uznaje koszty za największą przeszkodę na drodze do osiągnięcia cyfrowej dojrzałości, dostrzegają również korzyści finansowe, które będą wynikały z wprowadzonych zmian. 62% stwierdziło, że dojrzałość cyfrowa przyczynia się do poprawy wizerunku firmy w oczach potencjalnych inwestorów i nowych właścicieli Badani przedstawiciele biznesu w znaczącej większości doceniają pozytywne skutki związane z osiągnieciem cyfrowej dojrzałości. Dla 80% wiąże się ona z przyśpieszeniem biznesowych procesów, zwiększeniem przewagi nad konkurencją (70%) oraz przyśpieszeniem procedur podejmowania decyzji (69%). Analiza wyników wskazała również pewne niepokojące kwestie. Zdaniem ekspertów przedstawiciele biznesu nieco na wyrost oceniają gotowość i  przygotowanie do osiągniecia cyfrowej dojrzałości przez kierowane przez nich przedsiębiorstwa. Połowa badanych jako przeszkody na drodze do osiągnięcia cyfrowej dojrzałości wskazało: 

* Konieczność wprowadzenia zmian w sposobie funkcjonowania organizacji i dostosowanie już funkcjonujących rozwiązań technologicznych. 

* Konieczność dopasowania do siebie nowych rozwiązań technologicznych, procesów oraz sposobu pracy.

* Niemożność osiągnięcia stanu dojrzałości cyfrowej bez wsparcia zewnętrznego partnera. 

David Mills, Chief Executive Officer w Ricoh Europe powiedział  „W ciągu ostatniego roku dojrzałość cyfrowa zyskała ogromne znaczenie. Tempo zmian technologicznych oraz związane z nimi oczekiwania są większe niż kiedykolwiek. Osiągnięcie poziomu cyfrowej dojrzałości ma stać się nowym standardem. Bardzo ważne jest jednakże zapewnienie odpowiedniego poziomu nfrastruktury. Tylko w ten sposób przedsiębiorstwa będą mogły w pełni korzystać z możliwości, które wynikają z dojrzałości cyfrowej. Stworzenie rozbudowanej struktury oraz wsparcie partnerów jest w tym procesie niezwykle ważne. Otoczenie technologiczne w którym funkcjonują współczesne firmy stale się zmienia. Sprawia to, że utrzymanie dojrzałości cyfrowej będzie wymagało szybkiej reakcji i wiązało się z dużym zaangażowaniem ze strony przedsiębiorstw.  Dla wielu osiągnięcie cyfrowej dojrzałości stanie się wkrótce kluczowe i będzie miało wpływ na wizerunek organizacji oraz długofalowe zyski.”


 

Wybrane ogłoszenia

Płyny do czyszczenia sprzętu elektronicznego.
Totalny hit tego roku.
5 kolorów zabawy.
Jedyny taki zeszyt na rynku 3 w 1
Kolorowe maseczki w dwóch rozmiarach.
Totalny hit sprzedażowy!!
Idealne do tworzenia zestawów prezentowych.
Nowość w ofercie Rafcom.
Zestaw pudełek ozdobnych

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Marketing is Everything - czyli jesienne Spotkania Regionalne PIAP

    Na początku września br. w Katowicach i Warszawie odbędą się kolejne Spotkania Regionalne Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych. Uczestnicy wydarzenia będą mogli się poznać, wymienić doświadczeniami, a także wziąć udział w atrakcyjnym szkoleniu.

    Więcej…  
  • Biała lista VAT - już od 1 września 2019

    Od niedzieli 1 września 2019 r. obowiązują przepisy przewidujące utworzenie jednej bazy podatników VAT, tzw. białej listy. Ma ona ułatwić firmom weryfikację kontrahentów.

    Więcej…