Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Strategia marketingowa to plan działania, który pomaga osiągnąć konkretne cele w obszarze marketingu. Chcesz budować solidną, przynoszącą zyski firmę, zamiast zamartwiać się, jak zdobyć klientów na chwilę? Zdecydowanie potrzebujesz strategii marketingowej.

Nie masz jeszcze strategii?

Nie jesteś wyjątkiem. Pracując od lat w branży, mogę na palcach jednej ręki policzyć firmy, które miały przemyślaną strategię. A bez tego trudno prowadzić skuteczne działania marketingowe.

Co się dzieje bez strategii?

To jak wyruszanie w podróż bez mapy i nawigacji, dodatkowo we mgle. Nie wiesz, gdzie jesteś, dokąd zmierzasz, a tym bardziej, jak się tam dostać. Widzisz tylko na 30 cm do przodu i poruszasz się chaotycznie. Strategia marketingowa jest jak nawigacja: określasz, gdzie jesteś, gdzie chcesz dotrzeć i wybierasz najlepszą trasę. A gdy po drodze pojawią się trudności, wiesz, jak je ominąć i wrócić na właściwe tory.

wyszukiwarka okładek

Co da Ci strategia marketingowa?

  • Spokojną głowę - masz kompas wskazujący drogę do celu.
  • Szybszy rozwój - jasno wytyczony cel i konkretny plan działania to recepta na sukces.
  • Lepsze decyzje - zamiast marnować zasoby na nieefektywne działania, skupisz się na tych, które przynoszą największe korzyści.
  • Unikalną ofertę - dzięki świadomości, co odróżnia Cię od konkurencji.
  • Zrozumienie grupy docelowej - dowiesz się, do kogo mówisz i jak to robić, by wzbudzać emocje i budować zaufanie.
  • Punkt odniesienia w weryfikacji i optymalizacji działań - koniec z przepalaniem budżetu reklamowego! Dokładnie ocenisz, co się udało osiągnąć, a co należy poprawić.

Jak się to robi?

Dobre strategie rodzą się w bólach. Trzeba na spokojnie usiąść i pomyśleć. Roboty jest sporo:

  • Dokładnie prześwietlić aktualny stan,
  • Wziąć pod lupę konkurencję,
  • Ocenić otoczenie rynkowe,
  • Poznać własne zasoby,
  • Zdefiniować grupę docelową,
  • Określić plan finansowy,
  • Wyznaczyć cele długo- i krótkoterminowe,
  • Ustalić harmonogram działań.

Błędne koło

Przygotowanie strategii wymaga nakładów czasowych i finansowych. Co jeśli nie masz zasobów na strategię? Firma działa chaotycznie, marketing jest mało efektywny, firma nie zarabia, więc nie masz środków na strategię. Koło się zamyka.

banner cx dystrybucja

Co możesz zrobić tu i teraz?

Nawet jeśli teraz nie masz środków na profesjonalną strategię marketingową, możesz wziąć długopis i kartkę papieru i spojrzeć na swój biznes z szerszej perspektywy. Oceń mocne i słabe strony swojej firmy. Dzięki temu przynajmniej będziesz wiedzieć, z jakimi kartami wchodzisz do gry. Użyj SWOT - prostej techniki analitycznej, dzięki której ocenisz swoje mocne i słabe strony, poznasz szanse i zagrożenia.

Przykładowe pytania, które pomogą wyznaczyć kierunek działań:

Mocne strony (Strengths):

  • Co ma Twoja firma, czego nie ma konkurencja?
  • Czy Twój produkt/usługa ma coś unikalnego?
  • Czy ceny są atrakcyjne dla klientów?
  • Jaką dodatkową wartość dajesz swoim klientom?

Słabe strony (Weaknesses):

  • Czy łatwo trafić na Twoją stronę internetową?
  • Czy proces zakupowy przebiega sprawnie (także na telefonie)?
  • Czy klienci znają i rozpoznają Twoją firmę?
  • Czy Twoja oferta jest uporządkowana?

Szanse (Opportunities):

  • Czy zauważasz trendy na rynku, które mogą pomóc w rozwoju biznesu?
  • Czy zmiany demograficzne mogą pozytywnie wpływać na Twoją sprzedaż?
  • Czy są nowe technologie, które możesz wykorzystać?
  • Czy są zapowiadane zmiany prawne, które Ci sprzyjają?

Zagrożenia (Threats):

  • Czy na rynek wchodzą nowi konkurenci?
  • Czy zauważasz zmianę w upodobaniach Twoich klientów?
  • Czy konkurencja posiada lepsze rozwiązania lub innowacyjne technologie?
  • Czy przy wysokiej inflacji Twoje produkty są nadal chętnie kupowane?

Taki rachunek sumienia przedsiębiorcy to pierwszy krok w stronę lepiej przemyślanych i skuteczniejszych działań marketingowych. Powodzenia!

Podobało Ci się?

Zaglądaj do swojej skrzynkico tydzień po kolejną porcję lekkostrawnej marketingowej wiedzy. W sam raz do porannej kawy.

 230324 rafcom kawa double bean media1 popr

Wybrane ogłoszenia

Fluo marki Main Paper
Nowość w ofercie Rafcom.
Dla dzieci 4+ z 20 aktywnościami.
Poszukiwani pracownicy
Fabryka biżuteriiFabryka biżuterii
Sprzedam105 PLN (najniższa cena rynkowa)
Zestaw do tworzenia bransoletek.
Przyjaciel na Dobre i Złe Chwile
Przepiękne plecaki - 2 propozycje.
Nowy wymiar biurowej elegancji!
Poszukiwany handlowiec!
Młodzież miała wyzwanie...
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Akademia Rafcom - odcinek 11

    Z analiz przeprowadzonych przez firmę badawczą International Data Corporation (IDC) wynika, że tusze i tonery kompatybilne mają mniej więcej stały, bo 50-procentowy udział w rynku materiałów eksploatacyjnych, przy zbliżonym udziale wkładów OEM. Jeśli Ty nadal zastanawiasz się nas bardziej ekonomicznym wyborem, zobacz co o tym mówią specjaliści z firmy RafCom.

    Więcej…  
  • Lampka do zadań specjalnych!

    Jeśli szukasz lampki, której nie powstydziłby się sam James Bond ? poznaj ORBI od Activejet. Ten wyjątkowy projekt ma w sobie wszystko, czego potrzebujesz?i jeszcze więcej!

    Więcej…