Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Drukuj

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Zgodnie z badaniem ?Zadowolenie z jakości usług telekomunikacyjnych? najlepszym kanałem do reklamowania branży telekomunikacyjnej, według polskich internautów jest? internet. Wskazuje na niego 40% wszystkich respondentów. Drugie miejsce zajęła telewizja, którą wybrało 36% osób. To tylko niektóre wyniki ankiety. Agencja interaktywna LeadR oraz agencja badawcza IRCenter, obok postaw wobec reklamy telekomów, zapytały internautów czy korzystają z sieci komórkowych, internetu stacjonarnego i płatnej telewizji oraz jak oceniają te usługi. 

Wśród trzech najczęściej wskazywanych kanałów reklamowych, które w ocenie polskich internautów są najbardziej atrakcyjne, znalazły się te przesyłane na skrzynkę pocztową, drogą mailową. Tą odpowiedź wybrało 25% spośród 1796 respondentów, którzy wzięli udział w ankiecie. 

- Realizując ten projekt badawczy staraliśmy się m.in. określić jak wiele osób chce otrzymywać ofertę operatora telekomunikacyjnego bezpośrednio na maila. Odpowiedzi pozytywnej udzieliło 52% przebadanych internautów. Biorąc pod uwagę, że 95% z respondentów jest użytkownikami sieci komórkowej, 79% internetu stacjonarnego, 72% płatnej telewizji w domu, a 49% internetu mobilnego mailing wydaje się skuteczną drogą dotarcia i pozyskania nowych klientów  ? mówi Beata Magdziarz, Account and Affiliate Manager  LeadR Sp. z o. o. 

Wart podkreślenia jest dodatkowo fakt, że 51% respondentów zadeklarowało, że w ostatnim czasie zdarzyło im się otworzyć maila z ofertą przedstawiciela branży komunikacyjnej. 30% osób było akurat zainteresowanych takimi usługami, ale 29% otworzyło korespondencję bo zna markę, która ją przesłała.

 

 

- Zapytaliśmy również internautów, gdzie szukaliby informacji szczegółowych na temat danej oferty operatora, jeśli byliby nią zainteresowani. Najwięcej respondentów (65%) wybrało oczywiście firmowe strony internetowe. Ważne są też publikowane w internecie opinie innych użytkowników (47%). Mniejsze znaczenie mają natomiast bezpośrednie rozmowy w salonie (40%) ? wyjaśnia Albert Hupa, Prezes Zarządu IRCenter.

 

Jednak w sytuacji, gdy użytkownikom kończy się umowa na usługi telekomunikacyjne, chętniej wybierają bezpośrednią rozmowę z konsultantem w punkcie sprzedaży (60%). Dopiero na drugim miejscu jest strona internetowa (45%).

 

Badanie przeprowadzono w styczniu 2014 roku, na losowej próbie n=1796 internautów. Wykorzystano metodę RTS (real time sampling), która wyklucza udział tzw. ?zawodowych respondentów?.

 

Kategoria: Warto Wiedzieć
Odsłony: 3308