Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wiecie jak powstaje ołówek? Jego historia jako przyrządu do pisania sięga aż czasów starożytnego Rzymu. To wtedy rzymscy Skrybowie, którzy na co dzień zajmowali się przepisywaniem ksiąg wykorzystywali do pisania na papirusie rysik, który wykonany był z toksycznego ołowiu. To właśnie od tego pierwiastka ołówek zawdzięcza swoją obecna nazwę.

Obecnie w produkcji ołówków nie wykorzystuje się ołowiu, ale grafit, który został odkryty w roku 1564 w Anglii. Od tego czasu do końca XVII wieku to właśnie Anglia była głównym producentem  ołówków z naturalnego grafitu. W 1662 roku  w Niemczech, w Norymberdze po raz pierwszy został wyprodukowany ołówek ze sproszkowanego grafitu w połączeniu z siarką i antymonem. Mimo tego, że na początku był jakościowo gorszy od angielskiej produkcji, stał się inspiracją dla rodu Faber- Castell.

I tak w 1761 roku Kaspar Faber wyprodukował swój pierwszy ołówek. Firma od ponad 250 lat pozostaje w rękach jednej rodziny, a dzięki swojemu doświadczeniu i innowacyjności osiągnęła pozycję światowego lidera w produkcji ołówków i kredek.

Wartym podkreślenia jest fakt, że drewno, z którego powstają ołówki w fabrykach Faber- Castell pochodzi z certyfikowanych, odpowiedzialnie zarządzanych plantacji, co czyni  producenta światowym liderem w sprawach dbałości o sprawy środowiska.

W 1905 roku hrabia Aleksander von Faber-Castell zapoczątkował innowacyjną produkcję, sześciokątnych ołówków – Castell 9000. Do tego czasu ołówki miały klasyczny, okrągły kształt. Legenda głosi, że hrabia podczas użytkowania zauważył, że mają one skłonność do turlania się po biurku, przez co często z niego spadają. Zlecił więc swoim inżynierom opracowanie nowego kształtu, który rozwiąże ten problem.

Ołówek Castell 9000 to klasyka wśród ołówków, doceniany po dziś dzień. Dostępny jest aż w 16 różnych stopniach twardości, od 8B do 6H, dzięki czemu stał się idealnym ołówkiem do wszystkich zastosowań technicznych i artystycznych. Jego jakość i precyzyjne stopnie twardości sprawiły, że uwielbiają go artyści i ilustratorzy. Jego fanem był sam Vincent van Gogh!

Korpus ołówka lakierowany jest ekologicznym  lakierem na bazie wody w charakterystycznym dla marki zielonym kolorze. Wysoka jakość miękkiego drewna zapewnia łatwe temperowanie, a zaawansowana technologia klejenia grafitu SV zapobiega łamaniu nawet przy upadku.

W ofercie Faber-Castell znajdziemy również ołówki z serii GRIP z charakterystycznymi wypustkami na korpusie oraz ołówki dla dzieci, idealne do nauki pisania.

Proces produkcyjny ołówków składa się z wielu etapów. Nasza grafika obrazuje go w idealny sposób:

 

A Ty jakiej marki ołówek najbardziej lubisz?

Wybrane ogłoszenia

Nowa linia torebek inspirowana latem
Nowa oferta marki JOVI.
Kredki marki Faber - Castell
Nowa oferta firmy CX Dystrybucja
Idealny dla kobiety.
Kolorowe maseczki w dwóch rozmiarach.
Przyłbica CRESCOPrzyłbica CRESCO
Sprzedam6,50 PLN (brutto)
Produkt wyprodukowany w Polsce.
Ceramiczna skarbonka w kształcie świnki.
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Pastelowa plastelina od JOVI.
PATIO DYSTRYBUCJA SP. Z O.O. poszukuje handlowca.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Rola gadżetów w budowaniu wizerunku firmy

    Budowanie wizerunku firmy polega na umiejętnym prowadzeniu biznesu zgodnie z założoną koncepcją przedsiębiorstwa, która pozwala ukształtować szereg pozytywnych skojarzeń w świadomości jej odbiorców oraz zbudować długotrwałe relacje z klientami i partnerami biznesowymi. Jaką rolę odgrywają gadżety w budowaniu wizerunku firmy?

    Więcej…  
  • Rozdajemy radość na dzień dziecka

     U nas Dzień Dziecka zaczyna się wcześniej i trwa dłużej - pod tym hasłem ruszyła kolejna promocja firmy NM Revolution. Tym razem do zakupów dodawane są słodkości. 

    Więcej…