Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Drukuj

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Szkoda, że w latach, gdy uczęszczałam do szkoły, zeszyty nie były pełne notatek, które mogłyby mi pomóc w zapamiętaniu takich definicji jak: przydawka, partykuła i bliżej mi obce wyrazy. Nie ukrywam - lekcje języka polskiego nie były moimi ulubionymi. A mogło być inaczej...

Zeszyty z pomocą na marginesie marki GATIS, to produkt, który szczególnie osobom "odpornym" na wiedzę przydałby się wyjątkowo. Z rozmów z nauczycielami wynika, że jest to produkt także idealny dla prymusów, dużych i małych, w podstawówce i w gimnazjum. O zaletach zeszytów marki Gatis rozmawiamy z nauczycielką języka polskiego - Panią Marzeną Jakacką.

scann.R: Jako nauczycielka j.polskiego jak ocenia Pani taki produkt?

Jestem polonistką z ponad dwudziestoletnim stażem pracy. Zeszyty z pomocą na marginesie, nie tylko z języka polskiego,  nie są dla mnie nowym produktem na rynku. Już kilka lat wcześniej znalazłam je na półce w księgarni i byłam zaskoczona tym nowatorskim pomysłem, jakże genialnym w swojej prostocie. Podobały mi się zarówno pod względem wizualnym, jak i dydaktycznym.

Czy poleca Pani korzystanie z nich jako świetne źródło przyswajania sobie wiedzy?
Początkowo zeszyty te kupiłam swoim dzieciom (mam ich troje, każde z nich jest na innym etapie kształcenia), testując ich przydatność właśnie na nich. Wyszłam bowiem z założenia, że moja subiektywna ocena nie musi być w pełni zgodna z opinią moich dzieci o tym produkcie. Moje pociechy udowodniły mi, że zeszyty te stanowią świetnie źródło przyswajania sobie wiedzy. Z czystym sercem mogłam zatem polecić je swoim uczniom.

Czy sądzi Pani, że materiał dydaktyczny zawarty w nich jest odpowiedni?
Na podstawie swojego zawodowego doświadczenia mogę stwierdzić, że zawarty w zeszytach z pomocą na marginesie materiał dydaktyczny to kompendium wiedzy z zakresu ortografii i gramatyki języka polskiego.

Zeszyty z pomocą na marginesie to produkt w 100% polski - czy rekomendowałaby Pani korzystanie z niego?

Jako nauczycielka języka polskiego w sposób szczególny cenię kulturę polską i jej wytwory. Są nimi niewątpliwie opiniowane przeze mnie zeszyty, które, mam nadzieję,  przyczynią się do kształtowania świadomości językowej i podnoszenia poziomu kultury języka zarówno moich dzieci, jak i uczniów. Polecam je wszystkim uczącym się naszej ojczystej mowy.

Jak Pani sądzi - dla jakiej grupy wiekowej jest on najlepszy?
Jak wyżej wspomniałam, użyteczność zeszytów na marginesie sprawdzałam najpierw na moich dzieciach. Szkoła podstawowa i gimnazjum, to te etapy kształcenia, kiedy podstawa programowa z języka polskiego obejmuje naukę materiału zawartego w zeszytach. W szkole średniej natomiast, w której pracuję, wiedza ta to podstawa do pogłębiania świadomości językowej, jakże potrzebnej nie tylko w codzienności szkolnej, na egzaminie maturalnym, ale w całym dorosłym życiu. Zeszyty nie zastąpią oczywiście podręczników, ale je uzupełniają. Pozwalają na uruchomienie pamięci wzrokowej. W sposób naturalny i "bezbolesny" dla moich dzieci i uczniów zapamiętują oni to, co mają przed oczami nie tylko na lekcjach, ale także podczas odrabiania prac domowych. Systematyczne powtarzanie z kolei jest podstawą do utrwalenia nawyków językowych ( i nie tylko).


Rozmowę przeprowadziła Daria Kostera z nauczycielką j.Polskiego Marzeną Jakacką (na zdjęciu)

 

 

 

 

Kategoria: Rozmowy bez cenzury - branża szkolna
Odsłony: 2787