Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Po raz kolejny firma Action S.A. zanotowała wzrost przychodów i zysku netto. O tajemnicy sukcesu firmy rozmawiamy z Rafałem Ornowskim, Pełnomocnikiem Zarządu ACTION S.A. ds. marki ActiveJet

Daria Kostera: Firma Action działa na rynku od 1991 roku. Od kiedy w swojej ofercie posiadacie materiały eksploatacyjne do urządzeń drukujących marki ActiveJet oraz Actis?

Rafał Ornowski: ACTION od 2002 roku posiada w swoim portfolio wysokiej jakości produkty sygnowane markami własnymi. Wśród nich znajdują się m.in. ActiveJet tj. materiały eksploatacyjne do drukarek, alternatywne źródła energii ? LED oraz zasilacze i akcesoria, a także Actis ? ekonomiczne materiały eksploatacyjne stworzone z myślą o klientach poszukujących produktów łączących w sobie jakość i atrakcyjną cenę. Obie marki cieszą się największą rozpoznawalnością, mają ugruntowaną pozycję a także zaufanie użytkowników. Activejet na rynku jest od 13 lat. Jakością nie ustępujemy produktom OEM o czym świadczą liczne badania konsumenckie, wyróżnienia i certyfikaty, w tym certyfikat zgodności przyznany przez TUV Rheinland Polska, ISO 9001:2008 i ISO 14001:2004 oraz pięcioletnia gwarancja.

 

Konkurencja na rynku eksploatacyjnym nie maleje? W roku 2014 wiele się wydarzyło. Jak oceniasz miniony rok?

Rok 2014 dla ActiveJet był bardzo wymagający, ale także udany. Według analiz branży materiałów eksploatacyjnych w dalszym ciągu  obserwujemy tendencję spadkową, nie mniej już nie tak znaczącą, jak rok temu. Wielu klientów dokonuje konserwatywnych wyborów inwestując w kompleksowe zarządzanie drukiem i systemy elektroniczne, jak obieg dokumentów. Tablety, smartfony i inne mobilne urządzenia również nie pomagają branży zamiennych materiałów eksploatacyjnych do drukarek. Jednakże w warunkach związanych z trendem odejścia od  druku, produkty ActiveJet i Actis odnotowały wzrost udziału ilościowego w rynku. Z analiz IDC wynika, że po pierwszym półroczu 2014 r. obie marki zyskały pozycję lidera w rynku tuszów i tonerów zajmując 31 proc. całego rynku w ujęciu ilościowym. Pozytywnym sygnałem są również bardzo dobre wyniki testów jakości przeprowadzonych przez PC World, w których zostaliśmy uznani za najlepszych w swojej kategorii. Sponsoring zawodowej drużyny kolarskiej ActiveJet Team oraz szereg innych działań promocyjnych, a także ekspansywna polityka handlowa i strategia multiprodukowa spowodowały, że nasze produkty są bardzo dobrze rozpoznawalne i szeroko dostępne we wszystkich segmentach cenowych i jakościowych. W 2014 roku także rosła w siłę sprzedaż eksportowa w obszarze eksploatacji, jak i oświetlenia LED, szczególnie w Niemczech w ramach działalności spółki córki Action Europe, oraz Czechach, Słowacji, Rumuni, Słowenii, Grecji, Holandii i Hiszpanii. 

 

Obecnie na rynku wśród klientów znanych jest kilka marek ? co jednak powoduje, że to ActiveJet ma największe udziały?

Myślę, że sukces na rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych zawdzięczamy przede wszystkim połączeniu wysokiej jakości naszych produktów z ich atrakcyjną ceną. Od momentu powołania marki ActiveJet do życia założyliśmy, że naszym wyróżnikiem będzie właśnie stabilna i powtarzalna jakość. Fundamentem sukcesu ActiveJet jest także ogromne doświadczenie firmy ACTION, z której marka się wywodzi. Intensywnie korzystamy z synergii, jaką daje spółka i odwrotnie, co umożliwia wypracowanie jak na trudny rynek druku i tak dobrych wyników. ActiveJet bardzo mocno inwestuje w marketing, a w szczególności w marketing sportowy, co przekłada się na rozpoznawalność marki. Jesteśmy jedyną marką z branży, która inwestuje w tego typu działania marketingowe i jak widać to procentuje. 

 

Kto dziś stanowi dla Was największą konkurencję ? dostawcy oryginalnych wkładów czy zamienników? Kto depcze Wam dziś po piętach?

Rynek druku dzieli się mniej więcej na dwie równe części, z których jedną stanowią producenci oryginałów, natomiast drugą producenci alternatywnych materiałów eksploatacyjnych. Zarówno  dla firm, jak i klientów detalicznych bardzo ważna jest jakość i wydajność danych produktów, która idzie w parze z konkurencyjną ceną. Rynek druku jest trudny i pozwala przetrwać tylko tym producentom, którzy oferują najlepsze rozwiązania. Staramy się wprowadzać najnowsze trendy w branży materiałów eksploatacyjnych, a inspiracją są dla nas najlepsi z całego świata. Jako jedni z nielicznych doceniamy i szanujemy naszą konkurencję, bo to ona motywuje nas do tego, aby zawsze być o krok przed.

Użytkownicy szukają tańszej alternatywy, ale chcą przede wszystkim, aby produkt zamienny zachował jakość i wydajność oryginału. Dlatego monitorujemy produkcję na każdym etapie, dodatkowo testujemy nasze artykuły w przynajmniej dwóch laboratoriach. Zależy nam na utrzymywaniu certyfikatów potwierdzających najwyższą jakość i wydajność. 

 

W zeszłym roku po raz kolejny otrzymaliście złote godło w badaniu Konsumencki Lider Jakości. To co Was wyróżnia w wynikach to ponadprzeciętna jakość, wysoka wydajność i bezawaryjna praca urządzenia. Czy współczesny klient zaczął doceniać te wartości czy nadal najniższa cena jest dla niego głównym argumentem wyboru?

To prawda, zostaliśmy uhonorowani tytułem Lidera Jakości i wygraliśmy ze wszystkimi markami dostępnymi na polskim rynku. Lepsza od oryginałów okazała się wysoka jakość, rozpoznawalność i dostępność oferowanych przez nas tuszów i tonerów. Ponadto klienci docenili szeroką ofertę alternatywnych materiałów eksploatacyjnych w atrakcyjnej cenie. Ale przede wszystkim jesteśmy zadowoleni z faktu, że prace związane z wykonaniem badań zostały powierzone Uniwersytetowi Jagiellońskiemu w Krakowie oraz przeprowadzone na próbie blisko 10 tys. respondentów. To dla nas rzetelne potwierdzenie wiarygodności marki ActiveJet i jej produktów.

Cena naturalnie ma znaczenie, bo nikt nie lubi przepłacać, ale powszechnie wiadomo, że dobry jakościowo wydruk jest zdecydowanie więcej wart. Osobom drukującym prezentację czy innego rodzaju dokument w kolorze bardziej zależy na jakości, wtedy cena zajmuje drugorzędne miejsce. Szukając tuszów i tonerów klienci biorą pod uwagę kilka czynników. Niezmiennie jednym z nich jest bardzo dobra jakość wydruku w relatywnie atrakcyjnej cenie. Klienci doceniają możliwość wyboru w postaci zamiennych materiałów eksploatacyjnych, które znacznie obniżają koszty drukowania bez obawy straty na jakości, producenci bowiem stosują bardzo dobrej klasy atramenty. Ich jakość i trwałość jest porównywalna z efektami pracy oryginalnego kartridża, co w przypadku ActiveJet potwierdza szereg testów przeprowadzonych przez renomowane instytucje.  

 

Waszymi klientami są biura i osoby prywatne. Który kanał dystrybucji rozwija się jednak szybciej?

Ostatnie lata przyniosły wiele zmian wynikających przede wszystkim z ciągłej zmiany trendów oraz postępu technologicznego. Istotne różnice widoczne są jednakowo we wszystkich obszarach i obejmują zarówno ofertę, jak i kanały sprzedaży, czy sposoby działania. Biorąc pod uwagę zmieniający się rynek chcemy zapewnić naszym klientom szeroką i kompleksową ofertę, tak aby mogli być konkurencyjni na rynku, szybko reagować na zmiany oraz mieć możliwość generowania zysków. Ponadto chcemy dać  im możliwość koncentracji zamówienia w jednym miejscu, dzięki czemu klient będzie ponosił mniejsze koszty transportu i miał mniej formalności, jak np. wystawiania faktur. Jesteśmy po to, żeby dostarczać najnowsze materiały eksploatacyjne, produkty oświetleniowe, zasilacze i akcesoria oraz wiedzę,  aby zapewnić rozwój nie tylko nam, ale przede wszystkim naszym partnerom.  Na rynku obserwujemy przyspieszenie tempa zmian oraz coraz łatwiejszy dostęp do informacji i nowych technologii, a to wymusza na nas systematycznego szukania nowych obszarów działalności oraz podjęcia działań mających na celu wzrost zainteresowania konsumenta nowymi rozwiązaniami. Dlatego wychodząc naprzeciw coraz większym potrzebom klienta nieustannie poszerzamy swoją ofertę o kolejne nowości.

 

Czym marka ActiveJet zaskoczy nas w tym roku?

Będziemy uczestniczyć w najważniejszych wydarzeniach branżowych, badaniach konsumenckich, aby potwierdzić zarówno szeroko rozwiniętą działalność marki ActiveJet, jak i wysoką jakość i wydajność oferowanych przez nas produktów.  Od początku istnienia marki ActiveJet kładziemy istotny nacisk na zintegrowane i długoterminowe podejście do jej rozwoju, związane również z ochroną środowiska m.in. na redukcję, odzyskiwanie i recykling wytwarzanych odpadów w sposób jak najbardziej efektywny i przyjazny środowisku oraz udoskonalanie sposobów zwiększania efektywności zużycia energii i materiałów opakowaniowych. Dbamy o środowisko i starannie dobieramy składowe produktów, aby minimalizować ich szkodliwy wpływ na otoczenie.

Jak widać, ActiveJet to nie tylko jego produkty. Od wielu lat angażujemy się także w sponsoring sportu. W ostatnich latach sponsorowaliśmy Mistrza Polski w piłce nożnej - Legię Warszawa, klub znany nie tylko w Polsce ale także i Europie. Obecnie skupiamy się na własnej zawodowej drużynie kolarskiej ActiveJet Team, która bierze udział w prestiżowych międzynarodowych imprezach, transmitowanych w stacjach telewizyjnych na całym świecie. Członkami grupy są  czołowi międzynarodowi kolarze, ale też i młodzi zawodnicy dopiero rozpoczynający karierę. 

 

Wybrane ogłoszenia

Pudełka tekturowe na prezenty od zajączka :) albo ...
Kredki ołówkowe ścieralne 12 kol.
Super miękki notes/pamiętnik Squishy - Jednorożec ...
Dla chłopca i dziewczynki
Planery roczne, miesięczne, tygodniowe...
Idealne dla domowych artystów.
Przepiękne plecaki - 2 propozycje.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • W co się bawić, w co się bawić??

    Zabawki wpływają na rozwój umysłowy, ruchowy oraz społeczny dzieci. Aby jednak dobrze spełniały swoją rolę powinny być bezpieczne oraz dostosowane do wieku i umiejętności dzieci. Wybierając zabawki dla najmłodszych dzieci przede wszystkim należy zwrócić uwagę, aby były one bezpieczne, miały prostą konstrukcję bez ostrych krawędzi i drobnych elementów oraz były łatwe do utrzymania w czystości. Dzieci w tym wieku chętnie poznają świat, dobrze sprawdzą się więc wszelkiego rodzaju zabawki edukacyjne, takie jak domina czy układanki. 

    Więcej…  
  • Kredki świecowe - przegląd oferty - video

    Rozpoczynamy cykl vlogów poświęconych marce JOVI. Wraz z Agnieszką Sowińską - główną zarządzającą - rozmawiać będziemy o grupach produktów dedykowanym dzieciom. W pierwszym odcinku tematem przewodnim są kredki świecowe. 

    Więcej…