Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Drukuj

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Na rynku właśnie pojawiły się pierwsze kontenery z nową marką materiałów eksploatacyjnych.

Marka Peach - bo o niej mowa - to nowa oferta produktowa firmy PBS Connect. Jej wprowadzeniem na polski rynek zajmuje się Tomasz Kubas - nowy Product Manager warszawskiego dystrybutora.

O planach rozwoju, produktach z symboliczną brzoskwinią z przedstawicielem firmy PBS rozmawia Redaktor Naczelna magazynu scann.R - Daria Kostera.


Daria Kostera, scann.R: Tomaszu, firma PBS Connect do swojej oferty wprowadziła kolejną markę. Powiedz nam o tym coś więcej - kiedy to nastąpiło?

Tomasz Kubas: PBS Connect Polska jest w tym momencie jednym z najbardziej wyspecjalizowanych dystrybutorów w branży. Kompleksowa i dynamicznie rozwijana oferta umacnia nas w roli kluczowego dostawcy w modelu „wszystko z jednej ręki”. Na mocy umowy pomiędzy firmą Peach a PBS Connect Polska rozpoczynamy dystrybucję produktów Peach. W pierwszym rzędzie zaczynamy od materiałów eksploatacyjnych - tuszy i tonerów. Nasza oferta w tym zakresie pojawi się na rynku już w grudniu tego roku. 

Tempo dywersyfikacji oferty firmy PBS Connect po raz kolejny zaskoczyło rynek. 

Realizując nasz nowy projekt, z wielu stron słyszymy, że „zabraliśmy się" za bardzo trudny temat, że ten rynek jest „ciężki” i już „poukładany” w całości. Odpowiadamy, że to wyzwanie właśnie dla nas – trudniejsze zadania powodują u nas tylko zwiększoną determinację. Lider rynku musi stawiać na ciągły rozwój zarówno w obszarze oferty, jak i zaawansowanej obsługi i logistyki. To właśnie staramy się realizować od kilku lat. Strategia marki Peach mocno wpisuje się w to, co chce realizować PBS. Oni dostarczają nam bardzo dobrej jakości produkt oraz pełne „know-how”. My „dostawiamy” do tego nasze świetne relacje biznesowe, zaawansowanie logistyczne oraz profesjonalne narzędzia obsługi partnerów biznesowych – specjalistów w sprzedaży czy serwis b2b.

Tak jak wspomniałeś - ten sektor jest bardzo konkurencyjny i z dość stabilnym podziałem rynku. Nie rzucacie się na zbyt głęboką wodę?

Przyglądając się temu, co się dzieje na rynku materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek można odnieść wrażenie, że „wszystko już mamy”, „tort” rynkowy został podzielony. Analizując transformacje kilku firm z branży można podać kilka przykładów organizacji, które bardzo prężnie się rozwijały. Byliśmy jednak też świadkami tendencji całkowicie odmiennych. Musimy pamiętać, nic nie jest dane na zawsze. Rynek ten w ostatnim czasie przechodzi pewne przeobrażenia i tutaj widzimy dużą szansę na pewne zagospodarowanie. Moim zdaniem, w niedługim czasie, będziemy mieli do czynienia z sytuacją, w której m.in. uwarunkowania prawne (prawa patentowe) uporządkują w pewnym stopniu ten sektor. Zmienia się też sukcesywnie podejście konsumentów i sposób postrzegania produktów. Klienci coraz częściej dostrzegają, że produkt markowy daje większą wygodę użytkowania, bezpieczeństwo (gwarancja i serwis), a przy tym zapewnia duże oszczędności. Tego nie można oczekiwać od najtańszych produktów rynkowych. 

Masz ogromne doświadczenie w branży materiałów eksploatacyjnych – notabene – dość ciężkiej – masz już swój plan działania rozwoju marki Peach?

Miło, że mnie tak oceniasz - dziękuje. To prawda - coś tam wiem na temat tej branży (śmiech). Oczywiście, że na starcie każdego projektu jest bardzo dużo pracy. Szczególnie w obrębie samej oferty, komunikacji z rynkiem, sprzedaży czy logistyki. Pamiętajmy, że wdrożenie następuje w organizacji, która pomimo, że jest zaawansowana na rynku, to dopiero „startuje” w obszarze materiałów eksploatujących do urządzeń drukujących. Realizując etapami te wszystkie zagadnienia, jesteśmy już blisko rozpoczęcia aktywnej sprzedaży na rynku.

Jak będzie wyglądać Wasza oferta marki Peach?

Na początku wprowadzamy około 300 produktów; będą to kompatybilne tusze i tonery do drukarek wiodących producentów urządzań drukujących. Trzon oferty będą stanowić kartridże atramentowe (tusze) oraz tonery laserowe zarówno do urządzeń monochromatycznych jak i kolorowych. Użytkownicy marki Peach otrzymują pełne bezpieczeństwo użytkowania, w tym 10-letnią gwarancję na produkt oraz pakiet gwarancyjny na urządzenie drukujące. Te wszystkie parametry powodują, że kierujemy się w stronę „Wyższego Poziomu Drukowania”.

W przeciwieństwie do wielu innych znanych marek, Peach nie jest produkowana na Dalekim Wschodzie. Skąd pochodzą produkty i technologia Waszej nowej marki? Czym ona się cechuje?

Firma 3TSupplies - wytwórca marki Peach jest jednym z trzech największych na świecie specjalistów w produkcji i dystrybucji materiałów eksploatacyjnych do drukarek. Potwierdza to jego obecność na wielu rynkach europejskich, w tym na zaawansowanych rynkach Niemiec, Francji czy Szwajcarii. O zachowanie ciągłości jakości wytwarzanych przez siebie tonerów czy tuszy, o nowości i innowacje dbają posiadane przez nich centra R&D ulokowane w Szwajcarii i Niemczech. W przypadku wkładów atramentowych posiadają unikatową technologię produkcji atramentu (Swiss Made Ink) - jest on produkowany tylko i wyłącznie w Szwajcarii. 

Zdajesz sobie sprawę, że będziecie pod baczną obserwacją producentów materiałów oryginalnych do urządzeń drukujących. 

Tak, mamy tego świadomość, cóż… nie mamy nic do ukrycia, chcemy otwarcie i uczciwie konkurować na tym rynku,  ponieważ warto to zaznaczyć - produkty marki Peach nie naruszają własności intelektualnej producentów drukarek, tzn. nie łamią praw patentowych. Są one w 100% legalne, jeżeli chodzi o sprzedaż w Polsce. Wbrew pozorom nie jest to sytuacja całkowicie powszechna na polskim rynku eksploatacji na chwilę obecną. 

Wejście na rynek wiąże się zazwyczaj z dość poważną promocją – czy przygotowaliście jakąś specjalną ofertę dla odbiorców hurtowych?

W najbliższym czasie ruszamy z szeregiem działań marketingowych, w tym promocji mających dać bardzo dobry start naszej „brzoskwince” na rynku rodzimym. Nasze wsparcie planujemy prowadzić wielotorowo, nie tylko w obrębie samej marki Peach, ale również dla naszych partnerów handlowych, obecnych i przyszłych klientów PBS Polska. Sprzedaż eksploatacji pod marką Peach będzie gwarantować wysokie marże dla partnerów oraz gwarantowane oszczędności dla użytkownika końcowego. O szczegółach tych działań dowiecie się Państwo wkrótce. 

Chciałbym przy tej okazji zaprosić wszystkich entuzjastów marki Peach (ale nie tylko ich) na nasz nowy profil na FB https://www.facebook.com/peachpolska. Wkrótce uruchomimy też serwis www – profesjonalną stronę produktową marki Peach, gdzie klient znajdzie pełny asortyment, aktualności, nowości produktowe i branżowe. 

Tomku, czego mogę Tobie życzyć na nowym stanowisku?

Chciałbym żeby, popularną w ostatnim czasie akcję ”Jedz jabłka” zamienić w „Jedz brzoskwinie” - w przenośni oczywiście. To tak na początek…

Tego więc życzę i dziękuję za rozmowę.

 


Notka Biograficzna:

Tomasz Kubas

Product Manager marki Peach w PBS Connect Polska.

Legitymuje się 12-letnim doświadczeniem w branży materiałów eksploatacyjnych do urządzań drukujących i kopiujących pracując w firmach będących wyspecjalizowanymi dystrybutorami i producentami w obszarze druku (min. firmy Sellsys Polska, Scot, grupa Black Point). 

Zakres odpowiedzialności w tych firmach obejmował min. koordynację pracy Działu Handlowego, budowanie relacji z kluczowymi klientami, dostawcami i Vendorami.  

Zaangażowany był również w projekty wdrażania i rozwój nowych produktów do oferty dystrybutora (w tym nowe marki kompatybilnych materiałów eksploatacyjnych), zarządzanie liniami produktowymi min. marki Katun, Uninet Imaging, Data Flash oraz zarządzanie Działem Zakupów i Product Managerów.

 

Kategoria: Rozmowy bez cenzury - branża biurowa
Odsłony: 4382