Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Drukuj

Ocena użytkowników: 3 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Kolejny rok działalności firmy RafCom za nami. Działający od września 2005 roku dystrybutor materiałów eksploatacyjnych, w tym roku świętować będzie 12 urodziny. O planach na kolejne miesiące, o sukcesach i problemach branży rozmawiamy z Pawłem Piórkowskim, Dyrektorem Zarządzającym.


scann.R.: Pawle przed nami kolejny rok - czym planujecie zaskoczyć tym razem rynek?

Paweł Piórkowski: Naszym planem jest zwiększenie dostępności produktów w ofercie materiałów oryginalnych i zamienników. Na pewno planujemy rozszerzyć ofertę o kolejne marki, drukarki, urządzenia wielofunkcyjne oraz skanery.


Nowy rok to nowy sezon targowy - gdzie w tym roku się spotkamy?

Spotkamy się na targach, szkoleniach oraz spotkaniach integracyjnych u naszych największych kontrahentów. Staramy się, aby relacje z firmami, z którymi współpracujemy były jak najlepsze, nie tylko na poziomie biznesowym, ale także prywatnym.


W skali od 1-10 na ile punktów oceniacie mijający rok?

Rok 2017 był dla firmy Rafcom rokiem szczególnym i pełnym wyzwań. Istotnymi zmianami w ubiegłym roku było otwarcie oddziału w Gdańsku, rozszerzenie działu handlowego, działu przetargów oraz działu marketingu, którymi zarządza nowa osoba na stanowisku Dyrektora Handlowego.

Ubiegły rok oceniamy na mocne 9, ponieważ udało nam się zrealizować założone plany i cele, wzbogaciliśmy naszą firmę nowymi, wartościowymi dla niej osobami oraz rozbudowaliśmy znacznie naszą ofertę wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów.




Jakie ważne wydarzenia miały miejsce w Waszej firmie na przełomie 12 miesięcy?

Na pewno ważnym wydarzeniem był plebiscyt ?Złotej siódemki? w którym została wyróżniona nasza marka własna w kategorii Produkty dla Biznesu za ?wysokiej jakości tusze i tonery marki PRISM?. Za nami kolejna edycja ?Wakacji z Rafcom?, która tym razem odbyła się na wyspie Gran Canaria. Chcielibyśmy jeszcze raz serdecznie podziękować naszym kontrahentom za ten wspaniały czas.

Wszystkie szkolenia, targi oraz spotkania integracyjne, w których braliśmy udział, były dla nas ważnym wydarzeniem. Uważamy, że bardzo ważne jest dzielenie się swoją wiedzą, a wymiana własnych doświadczeń pozwala rozszerzać horyzonty i lepiej dopasować ofertę do oczekiwań klientów.


Co okazało się hitem sprzedażowym z Waszej oferty?

Trudno odpowiedzieć jest na to pytanie bezpośrednio z racji bardzo szerokiej oferty jaką posiadamy. Ubiegły rok oceniamy jako kolejny krok do przodu naszej marki Prism. Szerokość oferty spowodowała jeszcze większe zainteresowanie naszymi produktami co dziś możemy ocenić jako sukces sprzedawcy.


Co szykujecie na ten rok?

Nowy rok na pewno będzie jeszcze bardziej intensywny niż ubiegły. Planujemy rozbudować dział logistyki, eksportu oraz dział handlowy. Jesteśmy w trakcie rozszerzenia naszej oferty o sprzedaż urządzeń biurowych oraz MFP. W tym roku chcemy szczególnie skupić się na naszych markach własnych: Prism oraz Cleverton, rozszerzyć ofertę oraz aktywnie wspierać je działaniami promocyjnymi, lokalnymi oraz ogólnopolskimi.


A teraz bardziej globalnie - jak oceniacie obecną sytuację w naszej branży?

Trudno odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie. Na pewno wśród firm działających w naszej branży jest coraz większa znajomość wdrażania zmian, które mają na celu ustabilizować poziom generowanych marż, wdrożyć jasną i jednolitą politykę sprzedażową i przetargową gdzie zarówno my jako dystrybutorzy, sprzedawcy, handel, jak i klient końcowy ? osiągniemy zamierzone cele i satysfakcję ze zrealizowanych transakcji. Ten model jest modelem wyśnionym, lecz miejmy na uwadze fakt, iż zmiany są nierozłącznym elementem sukcesu w każdej dziedzinie.


Jakie główne problemy w niej występują?

Problemem w naszej branży jest brak konsekwencji we wdrażaniu zmian. Aby to zmienić wypadałoby się szczerze zastanowić jako jednostka, co mogę zrobić dziś lepiej, aby przyczynić się do realizacji założonych celów jakie mamy wspólnie w branży.

Rozmawiała Daria M.Kostera


Czytaj także:

RafCom z branżą wrócili z Gran Canaria

Kategoria: Rozmowy bez cenzury - branża biurowa
Odsłony: 2099