Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 3 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Kolejny rok działalności firmy RafCom za nami. Działający od września 2005 roku dystrybutor materiałów eksploatacyjnych, w tym roku świętować będzie 12 urodziny. O planach na kolejne miesiące, o sukcesach i problemach branży rozmawiamy z Pawłem Piórkowskim, Dyrektorem Zarządzającym.


scann.R.: Pawle przed nami kolejny rok - czym planujecie zaskoczyć tym razem rynek?

Paweł Piórkowski: Naszym planem jest zwiększenie dostępności produktów w ofercie materiałów oryginalnych i zamienników. Na pewno planujemy rozszerzyć ofertę o kolejne marki, drukarki, urządzenia wielofunkcyjne oraz skanery.


Nowy rok to nowy sezon targowy - gdzie w tym roku się spotkamy?

Spotkamy się na targach, szkoleniach oraz spotkaniach integracyjnych u naszych największych kontrahentów. Staramy się, aby relacje z firmami, z którymi współpracujemy były jak najlepsze, nie tylko na poziomie biznesowym, ale także prywatnym.


W skali od 1-10 na ile punktów oceniacie mijający rok?

Rok 2017 był dla firmy Rafcom rokiem szczególnym i pełnym wyzwań. Istotnymi zmianami w ubiegłym roku było otwarcie oddziału w Gdańsku, rozszerzenie działu handlowego, działu przetargów oraz działu marketingu, którymi zarządza nowa osoba na stanowisku Dyrektora Handlowego.

Ubiegły rok oceniamy na mocne 9, ponieważ udało nam się zrealizować założone plany i cele, wzbogaciliśmy naszą firmę nowymi, wartościowymi dla niej osobami oraz rozbudowaliśmy znacznie naszą ofertę wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów.




Jakie ważne wydarzenia miały miejsce w Waszej firmie na przełomie 12 miesięcy?

Na pewno ważnym wydarzeniem był plebiscyt „Złotej siódemki” w którym została wyróżniona nasza marka własna w kategorii Produkty dla Biznesu za „wysokiej jakości tusze i tonery marki PRISM”. Za nami kolejna edycja „Wakacji z Rafcom”, która tym razem odbyła się na wyspie Gran Canaria. Chcielibyśmy jeszcze raz serdecznie podziękować naszym kontrahentom za ten wspaniały czas.

Wszystkie szkolenia, targi oraz spotkania integracyjne, w których braliśmy udział, były dla nas ważnym wydarzeniem. Uważamy, że bardzo ważne jest dzielenie się swoją wiedzą, a wymiana własnych doświadczeń pozwala rozszerzać horyzonty i lepiej dopasować ofertę do oczekiwań klientów.


Co okazało się hitem sprzedażowym z Waszej oferty?

Trudno odpowiedzieć jest na to pytanie bezpośrednio z racji bardzo szerokiej oferty jaką posiadamy. Ubiegły rok oceniamy jako kolejny krok do przodu naszej marki Prism. Szerokość oferty spowodowała jeszcze większe zainteresowanie naszymi produktami co dziś możemy ocenić jako sukces sprzedawcy.


Co szykujecie na ten rok?

Nowy rok na pewno będzie jeszcze bardziej intensywny niż ubiegły. Planujemy rozbudować dział logistyki, eksportu oraz dział handlowy. Jesteśmy w trakcie rozszerzenia naszej oferty o sprzedaż urządzeń biurowych oraz MFP. W tym roku chcemy szczególnie skupić się na naszych markach własnych: Prism oraz Cleverton, rozszerzyć ofertę oraz aktywnie wspierać je działaniami promocyjnymi, lokalnymi oraz ogólnopolskimi.


A teraz bardziej globalnie - jak oceniacie obecną sytuację w naszej branży?

Trudno odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie. Na pewno wśród firm działających w naszej branży jest coraz większa znajomość wdrażania zmian, które mają na celu ustabilizować poziom generowanych marż, wdrożyć jasną i jednolitą politykę sprzedażową i przetargową gdzie zarówno my jako dystrybutorzy, sprzedawcy, handel, jak i klient końcowy – osiągniemy zamierzone cele i satysfakcję ze zrealizowanych transakcji. Ten model jest modelem wyśnionym, lecz miejmy na uwadze fakt, iż zmiany są nierozłącznym elementem sukcesu w każdej dziedzinie.


Jakie główne problemy w niej występują?

Problemem w naszej branży jest brak konsekwencji we wdrażaniu zmian. Aby to zmienić wypadałoby się szczerze zastanowić jako jednostka, co mogę zrobić dziś lepiej, aby przyczynić się do realizacji założonych celów jakie mamy wspólnie w branży.

Rozmawiała Daria M.Kostera


Czytaj także:

RafCom z branżą wrócili z Gran Canaria

Wybrane ogłoszenia

Maseczka ochronna 2 warstwowa z fizeliny
Idealna dla dzieci i dorosłych.
Teczka Zippi Bag z metalowym zamkiem.
Kolorowe maseczki w dwóch rozmiarach.
Ręcznie malowane torebki.
Idealne do tworzenia zestawów prezentowych.
Ogromna paczka kredek
Płyny do czyszczenia sprzętu elektronicznego.
Podręczna drukarka etykiet
5 kolorów zabawy.
Maseczki z indywidualnymi nadrukami typu logo, zdj ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Zabawki Roku wybrane. Znamy też faworytów Nagrody Rodziców!

    Eliksir Mnożenia, własna uprawa roślin z domem wróżki My Fairy Garden i budowanie domu z Małym Konstruktorem Juniorem – to niektórzy zdobywcy najbardziej prestiżowego tytułu w branży dziecięcej – Zabawki Roku 2018. Nagrody Rodziców jury ekspertów przyznało m.in. Leniwcowi E-zzy, który ułatwia zasypianie, monitoruje sen dziecka i pomysłowemu gadżetowi Baby Hug od Chicco, które za jednym dotknięciem zmienia się z łóżeczka, w fotelik do karmienia, leżak, lub krzesło dla starszego dziecka.

    Więcej…  
  • "Bawimy się w wywiad" - czyli jak to robi się w HAMELIN

    Marka Oxford, Elba, Top 2000, Unilux - te marki z oferty firmy HAMELIN prezentowane były podczas kolejnej corocznej konferencji Biuro Plus. Tym razem jednak nasza rozmowa przyjęła zupełnie inną formę. 

    Więcej…