Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 4 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Miniony rok dla Spółki Action był przełomowy. Odgórne i niesłuszne, w ocenie Zarządu firmy, decyzje urzędu skarbowego były dość bolesne, jednak przyspieszyły one zmiany w spółce w najlepszym dla niej momencie. Jak dzisiaj wygląda sytuacja? O niej, z punktu widzenia marki związanej z naszą branżą, rozmawiamy z Rafałem Ornowskim, Pełnomocnik Zarządu ACTION S.A. ds. ActiveJet.

scann.R.: Niedługo mija rok od nieprzyjemnej sytuacji, która przytrafiła się firmie Action. Z perspektywy czasu, jak oceniasz to, co się stało?

Rafał Ornowski.: Action w naszej branży to przede wszystkim marka Activejet, a w jej otoczeniu w przeciągu ostatniego roku działo się bardzo dużo. Jako kluczowe wydarzenie minionych 12 miesięcy wskazałbym na pewno rebranding obu naszych marek, Activejet i Actis. W jego ramach nie tylko odświeżyliśmy nasze logotypy, dostosowując je do najnowszych światowych trendów w zakresie designu, ale także zmieniliśmy wygląd opakowań, by były jeszcze bardziej atrakcyjne i funkcjonalne z punktu widzenia klienta końcowego.



Jak wygląda obecnie sytuacja marki ActiveJet w firmie Action?

Rozwojowo. Jako jedyni na rynku postawiliśmy na dołączanie do naszych tonerów małego prezentu – nie będę zdradzał więcej szczegółów, żeby nie zepsuć niespodzianki naszym użytkownikom. Zeszłej zimy zakończyliśmy bardzo udaną akcję promocyjną, której finałem był wyjazd z klientami na bajkowy Mauritius. Klienci przyjęli tę akcję bardzo ciepło, i to nie tylko ze względu na temperatury panujące na wyspie. Dlatego kontynuujemy takie działania. Aktualnie prowadzimy promocję, w której to wygrania są atrakcyjne nagrody, takie jak telewizory, skutery, rowery, najnowsze telefony i tablety.

Dość poważnie zrestrukturyzowaliście swoje działania. Na czym głównie się skupił Zarząd firmy?

W tym roku zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowych pozycji asortymentowych w segmencie akcesoriów komputerowych, dodając do portfolio nowoczesne myszki i klawiatury. Budujemy także nowe grupy asortymentowe, które będą stanowiły dopełnienie naszej oferty. Standardowo uzupełniamy także portfolio w segmencie tuszów i tonerów, aby oferować klientom najnowsze poszukiwane produkty. 

Jesteśmy obecnie przed sezonem targowym w branży PBS. Gdzie się spotkamy?

W najbliższym czasie oczywiście planujemy udział w licznych targach i szkoleniach. Dzięki takim aktywnościom, możemy być realnym wsparciem dla parterów handlowych chcących budować biznes w oparciu o najlepsze produkty na rynku. Będziemy więc na najważniejszych eventach branżowych.

Rozumiem, że po zeszłorocznej "przygodzie z US" jakiś plan na odzyskanie rynku macie? Co on uwzględnia? 

W Activejet jak zwykle stawiamy poprzeczkę wysoko. To duże wyzwanie, ale, jak widać, takie długofalowe podejście do rozwoju biznesu procentuje. Potwierdzeniem słuszności naszej strategii jest chociażby utrzymanie pozycji zdecydowanego lidera rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych – wg ostatnich badań międzynarodowej firmy analitycznej IDC, łączny udział w tym rynku dla obu marek w 2016 r. wyniósł niemal 34 proc. Również w testach branżowych utrzymujemy wysokie noty. W ostatnim teście alternatywnych tuszów atramentowych, przeprowadzonym przez magazyn PC World, Activejet otrzymał dwa wyróżnienia: najlepszej opłacalności oraz najlepszej wydajności. Klienci także doceniają najwyższą jakość oferowanych przez nas produktów. W samym tylko 2017 roku Activejet zdobył aż trzy wyróżnienia konsumenckie: Konsumencki Lider Jakości, Studencka Marka Roku oraz Laur Internetu – E-Jakość 2017.

Czy rynek może się Was znowu obawiać?

Jako lider branży, musimy cały czas dbać o najwyższe standardy na każdym etapie kontaktu klienta z produktem. I mam tu na myśli zarówno klienta końcowego, jak i klienta-resellera. Cały czas realizujemy strategię, która jest spójna i najlepsza dla nas i naszych klientów.

Rozmawiała: Daria M.Kostera


Co jeszcze dzieje się w spółce Action? Zapraszamy do wywiadu przeprowadzonego przez inwestorzy.tv.

 

Wybrane ogłoszenia

Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Płyny do czyszczenia sprzętu elektronicznego.
Kredki woskowe do różnych powierzchni
Podręczna drukarka etykiet
Nowe tonery do drukarek Canon.
Flamastry artystyczne Alpino - 30 kolorów
Idealne dla najmłodszych
Piękne różowe klipy z wyciętym serduszkiem.
Polska marka artykułów czyszczących.
Kolor, zabawa i wysoka jakość
Kolorowe maseczki w dwóch rozmiarach.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Pokoloruj, bo inaczej zwariujesz!

    Ostatnio żyję w trybie przetrwania. Powrót do miasta i balansowanie między życiem szkolnym - zdalnym - opieką nad przedszkolakiem wysysa energię jak Nosferatu młode dziewice. Nagłe ograniczenie przestrzeni do metrażu mniejszego na osobę niż dla więźnia nie sprzyjają relaksowi. Nowa praca, zajmująca popołudnia, wciskana między potrzeby wszystkich dookoła, wyżyna mnie jak magiel. Do tego, oczywiście, trzy tygodnie w cywilizacji i już witam gile do pasa, a zatoki chcą mi rozsadzić czaszkę. Przez ostatni rok nawet nie kichnęłam! Mój jedyny cel zamyka się w haśle „byle do 22:00”.

    Więcej…  
  • Amazon powoli zdobywa polski rynek.

    Choć udział Amazona w polskim e-commerce nie przekracza dziś 5 proc., amerykański gigant zdobywa w nim udziały krok po kroku, przejmując powoli rynek, na czym w największym stopniu może stracić rodzime Allegro. Polacy na Amazonie mają dziś do wyboru ponad 200 mln artykułów z opisami tłumaczonymi na język polski i korzystają z niego w coraz większym stopniu. Polskie firmy sprzedające za pośrednictwem Amazona mogą pochwalić się dziś dużymi przychodami z tego tytułu, ale wciąż nie do końca wykorzystują możliwości, jakie platforma im oferuje.

    Więcej…