Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Drukuj

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Każdego roku w Polsce sprzedawanych jest około 200 milionów sztuk tonerów do kserokopiarek i drukarek, których wartość osiąga nawet 2 miliardy złotych. Niestety wielkość tej branży niesie za sobą zagrożenie dla środowiska naturalnego. Z tego względu dystrybutor materiałów eksploatacyjnych marki PRISM - firma Rafcom - wyszedł naprzeciw potrzebom swoich klientów.

- Tylko w Polsce co roku sprzedaje się tonerów do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych i kopiarek na kwotę ok 2 mld złotych. Jest to przeogromny biznes, w końcu każda firma, każde przedsiębiorstwo korzysta z tych urządzeń. - informuje Paweł Piórkowski, Dyrektor Zarządzający w firmie Rafcom. - Liczba zużytych tonerów jest niewyobrażalnie duża, niestety zaledwie ponad połowa z nich trafia do recyklingu, reszta ląduje w śmietniku, co jest w naszym kraju niezgodne z prawem - zaznacza.

Zgodnie z ustawą o odpadach Dz. U. nr 62, poz. 628 z dnia 20.06.2010r., która jasno określa prawo ochrony środowiska, zabrania się wyrzucania zużytych tonerów i tuszy do śmietnika. Niestety, jak pokazują statystki, mało kto się tym przejmuje. Jak głosi rzeczona ustawa każda działalność ma obowiązek unieszkodliwienia materiałów niebezpiecznych (jakimi są tonery i tusze z drukarek) w przypadku gdy nie ma możliwości poddania ich recyklingowi. W przypadku kontroli inspekcji ochrony środowiska, każda firma posiadająca urządzenie drukujące (czy to drukarka, czy ksero, czy urządzenie wielofunkcyjne) zobowiązana jest do przedstawienia dokumentu potwierdzającego zdanie zużytych tonerów lub tuszy.

Dokument taki nazywa się Kartą Przekazania Odpadu, w którym wypisana jest waga i data przekazania odpadu.

Firma Rafcom od 11 lipca 2016 roku umożliwia swoim klientom oraz firmom nie współpracującym z nią przekazywanie zużytych wkładów do urządzeń drukujących i ich zgodną z prawem utylizację.

To zapewnia każdemu przedsiębiorstwu posiadającemu urządzenia drukujące właściwe składowanie lub utylizację produktów niebezpiecznych dla środowiska.

- Rozkładanie się tonera może trwać nawet milion lat ? a wydostające się w trakcie tego procesu substancje chemiczne zatruwają przyrodę. - słyszymy od Pawła Piórkowskiego - Utylizacja zgodna z przepisami sprawia, że części tonera podlegające recyklingowi, używane są ponownie, a pozostałe ? ulegają zniszczeniu w odpowiednich warunkach. - zapewnia nasz rozmówca.

 


Regulamin akcji utylizacji zużytych tonerów dostępny jest na platformie B2B firmy Rafcom oraz pod mailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kategoria: Aktualności - branża biurowa
Odsłony: 2893